Tokenizované karty navyše automaticky aktualizujú údaje o karte uložené na stránkach obchodníkov alebo v elektronických peňaženkách vždy, keď sa karta vymení alebo obnoví.
Výkonná viceprezidentka pre produkty a inovácie spoločnosti Mastercard Europe, Valerie Nowaková, uviedla, že tokenizácia naberá na sile v celom ekosystéme a znížená miera podvodov predáva samú seba.
Mastercard je presvedčený, že dosiahnutie tejto vízie do roku 2030 bude výhodné pre všetkých nakupujúcich, maloobchodníkov aj vydavateľov kariet.
Vývoj platobných metód
Táto iniciatíva predstavuje ďalšiu kapitolu vo vývoji platobných metód. Od zavedenia kreditných kariet v 50. a 60. rokoch minulého storočia až po prijatie nakupovania cez internet začiatkom roka 2000 prešli spôsoby, akými platíme za tovar a služby, výraznými zmenami.
Prechod spoločnosti Mastercard na „zabudovaný“ platobný systém by mohol predstavovať rovnako dramatickú zmenu ako prechod na technológiu čipu a PIN alebo rozsiahle prijatie bezkontaktných platieb, píše PYMNTS.
Mastercard si kladie za cieľ, aby boli platby online rovnako intuitívne a bezproblémové ako bezkontaktné platby v obchode.
To zahŕňa aj umožnenie platieb v celom rade zariadení, od smartfónov cez inteligentné hodinky, domácich asistentov až po automobily. Príkladom je partnerstvo spoločnosti Mastercard so spoločnosťou Mercedes-Benz, ktoré má uľahčiť digitálne platby v automobile.
Víziou spoločnosti Mastercard je do roku 2030 vytvoriť platobný systém, ktorý bude odrážať efektívnosť a bezpečnosť súčasných transakcií v obchodoch, dodáva CNBC.
Týmto spôsobom chce stanoviť nový štandard pre budúcnosť elektronického obchodu a stať sa lídrom v oblasti inovácií platieb.