Nie tak celkom bežný internetový produkt začína byť čím ďalej populárnejší. Maslo je na internete čím ďalej hľadanejším tovarom, upozornil na to nákupný online portál Heuréka.
Ceny na internete sú v súčasnosti bežne nižšie ako v kamenných obchdooch, preto sa Slováci uchyľujú k tejto alternatíve v čase, keď cena masla rastie s prichádzajúcim vianočným obdobím. Záujem o maslo na internete vzrástol za 30 dní až päťnásobne, uviedli aktuality.sk.
Bude vás zaujímať
U susedov je trend iný
„V susednom Česku predstavuje nárast len +74 %, no táto téma nie je u našich susedov tak pretriasaná v médiách ako na Slovensku, keďže doteraz tam cena masla rástla menej. Napriek tomu, že maslo je čerstvý mliečny produkt, jeho výhoda spočíva v tom, že je ho možné dlhodobo skladovať aj v mrazničke, gazdinky preto hľadajú výhodnejšie ceny na internete už teraz,“ uviedol výkonný šéf slovenskej a českej Heureky.
„Na slovenskej Heureke registrujeme nárast vyhľadávania masla za posledných 30 dní až o+394 %. Maslo je tak aktuálne produktom s druhým najväčším nárastom záujmu spotrebiteľov,“ upresnil.
Zatiaľ čo ešte v auguste platili slovenskí spotrebitelia za 250-gramové maslo približne 2,50 €, dnes niektoré obchody pýtajú aj viac ako štyri eurá.
Zvyšovanie cien
„Toto leto bolo v celej Európe výrazne suché a teplé. Preto sa znížila dojivosť na celom kontinente. Zároveň mlieko obsahovalo menej tuku, z ktorého sa následne vyrábajú mliečne produkty,“ vysvetľoval pre Aktuality.sk o cenách masla šéf Levických mliekarní Marián Šolty.
Európske mliekarne tak vyrobili menej produktov pri nezmenenej spotrebe. Výrobcovia sú preto nútení vyberať, aké produkty vyprodukujú. Zvýšený dopyt po syroch znížil dostupnosť mlieka a smotany pre výrobu masla.
„Zvýšila sa spotreba syra, čo znižuje zásoby mlieka a smotany na výrobu iných produktov z mliečneho tuku vrátane masla. Na porovnanie, v Nemecku stúpla medziročne cena masla takmer o 34 percent, čiže ide o problém v celej Európe,“ dodáva Martin Krajčovič, predseda Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO).