Ak chodíte do práce, ktorá vás baví a napĺňa, máte vyhraté. Aby z toho ale mal radosť aj váš nadriadený, môžete si dať pozor na svoje správanie a v prípade potreby ho prispôsobiť. Existujú totiž určité vlastnosti, ktoré manažéri a šéfovia vyhľadávajú a uprednostňujú pri svojich zamestnancoch. Máte niektoré z nich aj vy?
Dokonalý zamestnanec môže pre každého znamenať niečo iné, pretože sa odlišujú naše hodnoty a predstavy. Portál karierainfo.zoznam.sk vybral 12 vlastností, ktoré sú síce univerzálne, avšak väčšina zamestnávateľov ich skutočne pri svojich podriadených vyhľadáva.
Ak chcete v práci urobiť dobrý dojem a byť cenným a dôležitým členom tímu, toto by ste si mali osvojiť.
Zodpovednosť a spoľahlivosť
Mali by ste si plniť svoje úlohy, dodržiavať termíny a preberať na seba dôsledky svojich rozhodnutí. Šéf by mal mať pocit, že sa na vás môže plne spoľahnúť.
Flexibilita a prispôsobivosť
Schopnosť prispôsobiť sa zmenám a novým výzvam je v dnešnom dynamickom pracovnom prostredí nevyhnutná. Čím skôr sa to naučíte, tým sa vám bude pracovať lepšie.
Iniciatíva
Šéfovia majú radi ľudí, ktorí sami prichádzajú s novými nápadmi a inováciami. Nebojte sa preto povedať nahlas svoj názor alebo navrhnúť riešenie na nejaký problém.
Tímová práca
Ak chcete ako firma dosiahnuť spoločné ciele a výsledky, je dôležité, aby všetci navzájom spolupracovali a dopĺňali sa. Tímového ducha oceníte v takmer každom zamestnaní, aj keď možno pracujete radšej osamote.
Komunikatívnosť
Efektívna komunikácia je základom pre dobré pracovné vzťahy a úspešné riešenie problémov. Svoje myšlienky preto vyjadrujte jasne a stručne a naučte sa tiež počúvať iných ľudí.
Odolnosť voči stresu
V každej práci sa objavia náročné situácie, ktoré môžu byť stresujúce. Odolnosť voči stresu vám umožní zachovať si chladnú hlavu a efektívne zvládať záťažové situácie. Vďaka tomu budete môcť pokračovať v práci bez toho, aby to ovplyvnilo váš výkon.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)