Falcon Solar by mal byť primárne určený pre osobnú dopravu a jeho hlavným cieľom je ponúknuť svetu udržateľnejší a efektívnejší spôsob leteckej dopravy. Ako aktívnu súčasť batériového systému využíva efektívne solárne panely, pokročilú kompozitnú technológiu, integrovaný karbónový trup a krídla.
Pokročilá aerodynamika, povrchové inžinierstvo (pozn. red. disciplína inžinierstva, ktorá skúma spôsoby boja proti poškodzovaniu v dôsledku prostredia, ako je napríklad korózia) a počítačom podporovaná avionika, teda systém na palube lietadla, zaisťujú bezpečnosť, efektivitu a stabilitu. Solárne lietadlo, prípadne hybrid, je takisto alternatívnou cestou popri udržateľných palivách.
Vodíkové lietadlo chce byť najrýchlejšie na svete
Beznádejne to nevyzerá ani s vodíkom. Európska spoločnosť Destinus založená vo Švajčiarsku vznikla len pred dvomi rokmi, no úspešne už otestovala dva prototypy. Ten tretí bude poháňaný vodíkom a jeho rýchlosť dosiahne 5-krát vyššiu hodnotu než je rýchlosť zvuku. To z neho robí potenciálne najrýchlejší spôsob dopravy naprieč planétou. Ak by ste napríklad chceli letieť z Frankfurtu do Sydney (16 483 kilometrov), Destinus 3 by to zvládol za šialené štyri hodiny a 15 minút namiesto klasických 20 hodín dopravným lietadlom.
Ako píše Destinus na svojej webstránke, tieto hypersonické lietadlá kombinujú najpokročilejšie letecké technológie. Práve vodík ako palivo umožňuje dlhý dolet a vysokú rýchlosť týchto futuristických lietadiel s tichou prevádzkou a pomôže otvoriť nové letecké trasy pre nákladnú a osobnú dopravu prakticky kdekoľvek na Zemi. Spoločnosť ďalej tvrdí, že výroba vodíka sa stáva čoraz lacnejšou, čo pomôže nízkonákladovým letom.
Budúcnosť leteckej dopravy vyzerá skutočne ružovo a hlavne ekologicky. Jej podiel na ročných emisií uhlíka je v globálnom meradle na úrovni 2,5 %. Ten by sa prostredníctvom udržateľného leteckého paliva, vodíkového či solárneho pohonu mal už čoskoro znížiť.