fbpx

Letecké opravovne Trenčín získali ako jediné na Slovensku výnimočnú spôsobilosť

Zdroj: MO SR

Štátna akciová spoločnosť Letecké opravovne Trenčín dosiahla významný míľnik. Ako prvá a doposiaľ jediná organizácia na Slovensku v oblasti letectva získala certifikáciu na modernizáciu avionických a elektrických systémov lietadiel. Spoločnosť Letecké opravovne Trenčín a.s. získali schvaľovací certifikát ako DESIGN ORGANISATION podľa časti tzv. PART 21. Osvedčenie udeľuje Európska agentúra pre bezpečnosť letectva (EASA) so sídlom v nemeckom Kolíne nad Rýnom.

„Na získanie osvedčenia musia organizácie splniť náročné procesné a personálne kritériá. Pre ilustráciu, kritériá sú rovnaké ako pri certifikácii výrobcov lietadiel ako Boeing alebo Airbus. Letecké opravovne tak prinášajú know-how, ktoré tu doteraz nebolo a ktoré bude prínosom pre celý letecký priemysel na Slovensku“, uviedol minister obrany SR Martin Sklenár.

„Proces nebol vôbec jednoduchý. Na získaní oprávnenia sme intenzívne pracovali tri roky. Súčasťou procesu bol aj samotná modernizácia lietadla Ozbrojených síl Slovenskej republiky typu L – 410. Zároveň naši zamestnanci museli preukázať aj vysokú odbornosť a jazykové znalosti. Pre LOTN je to významný míľnik, ktorý nám umožní prístup k novým obchodným príležitostiam v oblasti modernizácie avionických a elektrických systémov lietadiel“, vyzdvihol predseda predstavenstva a generálny riaditeľ LOTN Ľubomír Galko.

Toto oprávnenie umožňuje spoločnosti vykonávať významné zmeny avionických a elektrických systémov, konkrétne ide o komunikačné systémy, diagnostické a zobrazovacie vybavenie lietadiel, navigačné systémy a systémy sledovania a zaznamenávania dát. V elektrických systémoch sú to zdrojové, distribučné systémy a systémy vonkajšieho osvetlenia. Okrem toho bude možné projektovať aj určité štrukturálne zmeny draku lietadla, ako napríklad inštaláciu konzol alebo úpravu palubných dosiek. Príkladmi modernizačných projektov môže byť integrácia moderných zobrazovacích displejov „Glass Cockpit“, modernizácia SATCOM alebo GPS, inštalácia WAAS, technické riešenia transpondérov MODE-S a ADS-B, upgrade antikolíznych systémov TCAS II a podobne.

„Chcel by som týmto poďakovať všetkým pracovníkom tak LOTN, a.s., ako aj rezortu obrany, ktorí na tomto unikátnom projekte participovali. Je to spoločný úspech, ktorý významným spôsobom posúva našu spoločnosť medzi relevantných hráčov leteckého priemyslu“, uzavrel Ľubomír Galko.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie