Kuriózny prípad z Austrálie: Získal 58 leteniek zdarma. Muž využil medzeru v systéme aerolínií

Reklama
Ilustračná snímka (Zdroj: FREEPIK/HelloDavidPradoPerucha)

Právnik Tyrone Barugh poukázal na medzeru v akčnej ponuke austrálskej leteckej spoločnosti Jetstar. Tá k zakúpenej jednosmernej letenke poskytovala spiatočnú zadarmo. Austrálčan si ich zarezervoval celkom 58, hoci ani raz nenastúpil do lietadla. S leteckou spoločnosťou teraz vedie súdny spor a žiada o vrátenie dane, informuje o kurióznom prípade server idnes.cz.

Muž si v roku 2020 zarezervoval letenku z novozélandského Aucklandu do austrálskeho Sydney za 285 novozélandských dolárov, v prepočte zhruba 175 eur. Letecká spoločnosť mu následne poskytla spiatočnú letenku zadarmo, informoval ako prvý web news.com.au.

Letenku z Aucklandu následne stornoval, pričom ako náhradu obdržal kredit, ktorý mohol použiť na rezerváciu ďalšie letenky. Proces nákupu a následného stornovania zopakoval ešte 57-krát. Podľa jeho slov nemal v úmysle žiadny z letov využiť. Dúfal však, že dostane určité finančné vyrovnanie, ktoré mu však dopravca uprel. Barugh sa preto obrátil na súd s tým, že má nárok na vrátenie daní a žiada o sumu vo výške zhruba 4 500 austrálskych dolárov, v prepočte asi 2800 eur.

V rozhovore pre portál Crikey vysvetlil, že s každým letom sa spája niekoľko daní vrátane poplatku za pohyb cestujúcich. To je daň vyberaná austrálskou vládou za odchod osoby z Austrálie do inej krajiny, a to bez ohľadu na to, či sa do krajiny daná osoba späť vráti alebo nie. Poplatok je 60 austrálskych dolárov.

Barugh odkázal na austrálsku legislatívu. „Oddiel 9 zákona o vyberaní poplatkov za pohyb cestujúcich v krajine hovorí, že osoba, ktorá neletí, má nárok na vrátenie peňazí,“ spomenul. „Oddiel 10 hovorí, že sa má za to, že som tento poplatok zaplatil, hoci ho Jetstar zaplatil v mojom mene,“ doplnil.

„Že by mi niekto uveril, aby som plánoval päťdesiatpäť krát letieť zo Sydney do Aucklandu, tak to asi ťažko,“ odpovedal muž na otázku, či od začiatku skutočne zamýšľal neletieť ani raz. Na otázku, či nie je celá vec len komédia z jeho strany, odpovedal, že mu ide len o to, aby si vyžiadal vrátenie poplatku za pohyb cestujúcich. „Nerobil by som to pre nič za nič,“ uviedol.

Aerolinky Jetstar situáciu odmietli komentovať. „Vzhľadom na to, že túto záležitosť prejednáva súd, nebudeme sa k nej zatiaľ vyjadrovať,“ uviedla letecká spoločnosť pre web news.com.au.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie