Podobne neurčito sa vyjadril aj Sanjiv Lamba, generálny riaditeľ spoločnosti Linde, ktorá je jedným z najväčších dodávateľov technologických plynov. „V prvej polovici roka budeme pravdepodobne svedkami mierneho oživenia. A v tej druhej uvidíme, čo sa stane,“ cituje ho Reuters.
V období pred sviatkami nového lunárneho roku spadli čínske akciové trhy na päťročné minimá, pretože ekonomické problémy a chýbajúce vládne prorastové opatrenia nahlodávajú dôveru investorov, uvádza iDNES.cz.
„Čína teraz nepíše taký rastový príbeh, na aký sme boli zvyknutí v posledných niekoľkých desaťročiach,“ hovorí Don Nesbitt, portfólio manažér spoločnosti ZCM.
A vidieť je to aj na najznámejších čínskych značkách. Napríklad obchodné zoskupenie Alibaba Group oznámilo slabšie štvrťročné tržby, než sa očakávalo, práve s odkazom na klesajúci dopyt zo strany spotrebiteľov aj chabý hospodársky rast.
Tretí najväčší svetový výrobca piva Carlsberg sa rozhodol čeliť stagnácii navýšením výdavkov na marketing o viac ako desať percent. Chce v Číne viac podporiť lokálne značky zo svojho portfólia, ako napríklad Wusu, Xixia alebo Dali.
To by mohlo nasvedčovať silnejúce zmeny v preferenciách čínskych zákazníkov. „Je možné, že čínski spotrebitelia dávajú prednosť domácim značkám pred globálnymi, a zdá sa, že vláda je pripravená začať tento trend aj viac podporovať,“ všíma si Stephen Lee, portfólio manažér spoločnosti Logan Capital, ktorá drží okrem iného aj akcie spoločností Estee Lauder a Apple.