Koniec cestným PIRÁTOM? Po viac ako dvoch rokoch od tragédie na Zochovej prichádzajú konečne bezpečnostné opatrenia

Pri tragédii na Zochovej ulici 2.10.2022 zahynuli 5 študenti. Na zastávku autobusu sa vyrútil opitý Dušan Dědeček. Zdroj: Reprofoto/Pluska.sk, TASR/Dano Veselský, FB/Polícia SR

Rizikový dopravný uzol v centre Bratislavy, kde opitý vodič narazil do zastávky plnej ľudí, sa konečne dočká úprav. Už tento víkend začne magistrát hlavného mesta zužovať jazdné pruhy, čo by malo prispieť k ochrane ľudí čakajúcich na autobus a spomaliť nedisciplinovaných vodičov. Počas cestných prác zostane Staromestská ulica prejazdná v jednom pruhu.

Až po viac než dvoch rokoch od tragickej nehody, pri ktorej prišlo o život päť študentov v dôsledku opitého vodiča, sa konečne zavádzajú bezpečnostné opatrenia. Informuje TA3. 

Koniec cestným pirátom

Na ceste, kde Dušan Dědeček vrazil do frekventovanej zastávky pri takmer 150-kilometrovej rýchlosti, plánuje magistrát pomocou užších pruhov zabrániť rýchlej jazde okoloidúcich vozidiel.

„Počet pruhov zostáva zachovaný, a zúžením pruhov nedôjde k zníženiu kapacity cesty,“ povedal hovorca magistrátu Bratislavy, Peter Bubla.

„Podľa mňa je toto riešenie na danom mieste jediné možné, ak nechceme vytvoriť kolóny po celej Bratislave,“ vyjadril sa dopravný analytik Jozef Drahovský.

Podľa neho široké pruhy na Staromestskej ulici umožňovali vodičom prekračujúcim povolenú rýchlosť komfortnú jazdu. Tragická nehoda z 2. októbra 2022 však bola spôsobená inými faktormi, konkrétne alkoholom a nedbanlivosťou vodiča.

Opatrenie prišlo neskôr, ako sa očakávalo.

„Táto úprava je určená pre všetkých vodičov, ktorí jazdia normálne, aj pre tých, ktorí sa občas ponáhľajú. Ak niekto vypije viac ako jedno promile a nedokáže ovládať svoje výkonné auto, môže zraziť chodcov nielen na tomto mieste, ale aj v pešej zóne,“ myslí si Drahovský.

Toto potrebné opatrenie prišlo neskôr, ako sa plánovalo, najmä kvôli zdĺhavému procesu schvaľovania povolení.

Zúženie jazdných pruhov by nemalo byť jediným preventívnym opatrením na zvýšenie bezpečnosti; ďalšie plány vyžadujú legislatívne zmeny.

„Ide o dodržiavanie maximálnej povolenej rýchlosti, aby mestská polícia mohla merať rýchlosť pomocou stacionárnych radarov,“ uviedol hovorca magistrátu Bratislavy, Peter Bubla.

„Chceme zlepšiť bezpečnosť dopravy v oblastiach, kam ľudia možno nechodí, pretože sa cítia ohrození. Taktiež chceme zamerať pozornosť na lokality, kde sa pohybujú deti, ako sú školy, parky či detské ihriská,“ dodala hovorkyňa Mestskej polície Bratislava, Barbora Krajčovičová.

Ďalším krokom je vybudovanie bezpečnej zastávky, bezbariérového podchodu a zveľadenie pietneho miesta obetí,“ doplnil hovorca ministerstva vnútra, Matej Neumann.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie