fbpx

Komerčné televízie chystajú zmenu. Reklamy sa nezbavíš

Reklama
Ilustračné foto. Zdroj: FREEPIK/

Operátor dodáva, že verí, že slovenské televízie od svojho rozhodnutia upustia, na čo upozorňuje aj kampaňou Sloboda pretáčania!

Slovákov to otravuje

Väčšina Slovákov si myslí, že reklám je v televízii priveľa a otravujú ich. Vyplynulo to z ankety na Startitup, v ktorej sme sa pýtali aj to, aký majú ľudia názor na pripravovaný zákaz pretáčania reklám v archívoch.

Až 53 % ľudí hlasovalo za to, že ich reklamy otravujú a 44 % hlasujúcich si myslí, že reklamy je priveľa. Len 3 % ľudí reklamy neprekážajú.

„Filmy častokrát trvajú aj do polnoci, pretože počas nich je množstvo reklám,“ vyjadril sa jeden z hlasujúcich. „Ak to ide naživo, tak v poriadku. Ale ak je to už záznam, nerozumiem, prečo by sa nemohli pretáčať reklamy,“ napísal ďalší.

Z ankety ďalej vyplynulo, že už aj 3 reklamné prestávky počas 1 a polhodinového filmu sú priveľa, myslí si to 38 % hlasujúcich. 30 % prekážajú 4 reklamné prestávky a 33 % hlasovalo za 5 reklamných prestávok.

Slováci však majú jasno v otázke, či by sa mali dať pretáčať reklamy v archívoch – až 77 % hlasujúcich sa vyjadrilo, že určite áno. Len 16 % si myslí, že by sa pretáčanie reklám malo úplne zakázať a 7 % hlasujúcich je presvedčených, že by sa to malo obmedziť.

„Pokiaľ je to platená služba, tak by sa mali dať reklamy pretáčať. Je to vlastne jediný dôvod, prečo si ten archív platím,“ uzavrel ďalší z hlasujúcich.

Reklám je v televíziách čoraz viac 

Komerčné televízie boli do roku 2022 limitované množstvom reklamy, ktorú mohli odvysielať počas jednej hodiny. Legislatíva im umožňovala zaradiť počas jednej hodiny maximálne 12 minút reklamných spotov.

Vďaka úprave legislatívy majú stanice výrazne voľnejšie ruky: limit za celý deň ostal rovnaký, ale zmenou je, že po novom neexistuje hodinové maximum.

Úprava sa dotkla najmä večerných hodín, kedy môže byť reklamných spotov oveľa viac a vysielatelia sa môžu sami rozhodnúť, kedy a koľko reklamy zaradia do vysielania.

V praxi to znamená, že ak si televízie ušetrili reklamný čas počas dňa, môžu odvysielať viac spotov vo večerných hodinách, keď majú televízie najväčší počet divákov.

Podľa nového zákona môže byť po reklamnom bloku odvysielaná ďalšia dávka reklám v minimálnom časovom odstupe 30 minút. Od šiestej večer do konca dňa sa môže vo vysielaní objaviť maximálne 72 minút reklamy.

1 2
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie