Klientske centrá pre transakčné účty praskajú vo švíkoch a BUDE HORŠIE. Rezort vnútra dáva ľuďom TIETO odporúčania

Situácia v klientskych centrách sa pred blížiacim termínom zriadenia transakčného účtu zhoršuje. Zdroj: TASR/Pavol Zachar, Martin Baumann
Reklama

Živnostníkom zostávajú už len necelé tri týždne na to, aby si zriadili účet na platenie transakčnej dane. Teda ak nechcú, aby ju platili zo všetkých platieb, ktoré urobia na svojom bežnom účte. Viaceré banky však pri zriadení podnikateľského účtu žiadajú od klientov výpis z neverejnej časti živnostenského registra. A práve to spôsobuje preťaženie klientskych centier.

Na otvorenie transakčného účtu majú podnikatelia čas do konca marca. Klientske centrá preto čelia veľkému náporu ľudí. Ministerstvo vnútra už raz vyzývalo ľudí, aby si rozmysleli, či je potrebné absolvovať takúto návštevu. Teraz prichádza s ďalšími odporúčaniami.

Výzva podnikateľom aj bankám

Rezort vnútra upozorňuje živnostníkov, aby si v prvom rade v banke overili, či je vôbec na zriadenie účtu potrebný výpis z neverejnej časti živnostenského registra. Viaceré banky ho totiž nevyžadujú.

Finančným domom zase odkazuje, aby pri žiadostiach o zriadenie transakčného účtu zvážili podmienku predloženia výpisu. Argumentuje tým, podnikatelia – fyzické osoby nežiadajú o zriadenie tohto účtu bezdôvodne.

V prípade, že živnostníci výpis naozaj potrebujú, ministerstvo na jeho získanie odporúča využiť bezplatnú elektronickú službu, ktorá je dostupná aj pre banky. Reč je o portáli verejnej správy slovensko.sk.

Mnohí živnostníci sa však sťažujú, že pri použití elektronickej služby sa ani po niekoľkých týždňoch nedočkali žiadaného výpisu. Preto si preň chodia osobne do klientskych centier.

Problém je najmä v Bratislave

O výpis je možné požiadať na ktoromkoľvek pracovisku. Rezort vnútra však odporúča vybrať si úrad podľa toho, kde je živnostník zaregistrovaný, čiže podľa miesta bydliska.

Práve v tomto však majú problém najmä podnikatelia z Bratislavy. Aj samotné ministerstvo priznáva, že „situácia je zvlášť vypuklá na najväčšom klientskom centre v hlavnom meste a očakávame, že ak ľudia nezačnú využívať e-službu, s blížiacim sa finálnym termínom na zriadenie transakčného účtu – 31. marec – sa situácia bude iba zhoršovať,“ uviedlo v stanovisku.

Živnostníkom z Bratislavy tak nezostáva iné ako skúsiť šťastie v okolitých mestách, napríklad v Senci alebo Pezinku.

Na celom Slovensku je vyše pol milióna živnostníkov – fyzických osôb. Od začiatku tohto roka pritom klientske centrá vydali len necelých 50-tisíc výpisov.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na[javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark (VIDEO)