Kaviarenský reťazec Starbucks sa preslávil v roku 2012 tým, že na tégliky začal písať mená zákazníkov. Týmto spôsobom chcel vytvoriť dojem osobného priestoru. Prístup sa osvedčil, zákazníkom sa to začalo páčiť a kávu si veľmi rýchlo obľúbili. Reťazec však teraz od tradície upúšťa a chce ju nahradiť niečím novým.
Ako informuje portál idnes.cz, obsluha sa na meno síce opýta, no na tégliku už nebude napísané fixkou, ale vytlačené na lepiacom štítku. Každá takáto nálepka bude označená nielen menom zákazníka, ale bude obsahovať aj zhrnutie konkrétnej objednávky alebo QR kód s nutričnými a údajmi a obsiahnutými alergénmi.
Globálny systém
Na nový systém prechádza kaviarenský gigant postupne. Tento nový spôsob už niekoľko rokov funguje v o viacerých krajinách po celom svete, napríklad vo Veľkej Británii, Francúzsku, Španielsku, Nemecku či Rumunsku. „Do kaviarní sme zaviedli nový pokladničný systém, ktorý zrýchľuje proces objednávania nápojov, jedla a dezertov,“ uviedol na otázku iDNES.cz Starbucks.
Nový systém sa spustil už aj v Českej a Slovenskej republike. Postupne by mal byť implementovaný do všetkých Starbucks kaviarní. Reťazec však dodáva, že nejde o striktné nariadenie a je iba na konkrétnej obsluhe, či meno bude písať ručne alebo využije len vytlačený štítok.