USA a Británia sa rozhodli ich aktivity ohrozujúce globálny obchod netolerovať a podnikli na Jemen údery. Húsiovia v reakcii na to v pondelok uviedli, že svoje „legitímne“ ciele v Červenom mori rozširujú o americké a britské plavidlá.
Influenceri vo vojne
Al-Haddadov prípad ukazuje na stále výraznejšiu úlohu „influencerov“ v snahe jednotlivých strán rôznych konfliktov ovplyvniť verejnú mienku a získať tak sympatie globálneho publika. Od teroristického útoku Hamasu a následných vojenských akcií Izraela proti Pásmu Gazy Palestínčania aj Izraelčania využívajú ich služby na šírenie vlastnej perspektívy.
Sociálne siete podnecujú dôveru v tradičné médiá. Podľa nedávnej správy inštitútu pre štúdium žurnalistiky od agentúry Reuters 20 percent ľudí vo veku 18 až 24 rokov uvádza, že ako spravodajský zdroj používa TikTok. Ako jeho výhodu spomínajú rozmanitejšie názory a autentickejšie informácie.
„Na TikToku nakoniec vidíte skutočné spravodajstvo od ľudí, ktorí v konflikte skutočne žijú,“ povedal denníku The Washington Post Jules Suzdaltsev. „Chcem počuť mladých Palestínčanov a Izraelčanov, ktorí to aktívne prežívajú, a viem, že to môžem získať do značnej miery nefiltrovane prostredníctvom sociálnych médií.“