Ocean Infinity v roku 2018 naskenoval oblasť 112 000 km. To však zahŕňalo extrémne náročný terén, ako sú hlboké podvodné kaňony, a je možné, že lietadlo minulo. Britský letecký IT špecialista na dôchodku Richard Godfrey, ďalšia osoba, ktorá bola vtiahnutá do víru MH370, verí, že teraz určil oveľa menšiu oblasť vyhľadávania pomocou inovatívnej analýzy krátkovlnných rádiových testovacích prenosov, ktoré bežne robia nadšenci rádioamatérov. To by malo dronom umožniť koncentrovanejšie vyhľadávanie, pričom by nad tou istou oblasťou vykonali niekoľko preletov.
„Vo svojej databáze zaznamenávajú 1,7 miliardy záznamov ročne. Predstavte si obrovskú rybársku sieť po celej zemeguli, plnú rádiových signálov. Zakaždým, keď lietadlo preletí touto sieťou, rozbije dieru v sieti. To mi hovorí, kde lietadlo bolo v určitom čase. Počas šiestich hodín letu MH370 do južného Indického oceánu som dokázal nájsť 313 anomálií v rádiových signáloch v 95 rôznych časových bodoch. To vám dáva oveľa presnejšiu letovú trasu a presné určenie miesta havárie.“
Richardovu metódu v súčasnosti testuje Liverpoolska univerzita, ktorá očakáva, že jej platnosť sa potvrdí koncom tohto roka. Rodiny tvrdia, že sú povzbudené najnovšími prísľubmi ministra dopravy – veľmi potrebná zmena tónu malajzijskej vlády, hovoria. Ale zostávajú ostražití. Ich nádeje vzrástli už mnohokrát.
„Len chcem, aby sa to lietadlo našlo,“ hovorí pani Gonzalezová. „Aspoň potom môžem nechať svojho manžela odpočívať v pokoji. Teraz som pre neho neurobila nič, aby som mu dala pamätník. Nemôžem, pretože od neho nemáme nič hmatateľné.“ Pri spomienkovej slávnosti bola vyvesená veľká tabuľa, na ktorú mohli ľudia písať odkazy nádeje, súcitu alebo smútku.
Li si kľakol, aby napísal Yanlin správu veľkými čínskymi znakmi, a potom sedel v slzách a pozeral sa na ňu. „Synu, je to už 10 rokov,“ napísal. „Tvoja mama a otec sú tu, aby ťa priviedli späť domov. 3. marca 2024.“