fbpx

Jedna z najväčších záhad letectva, ktorá otriasla svetom, opäť ožíva. Let MH370 zmizol pred 10 rokmi

Na snímke vľavo tieň lietadla Royal New Zealand Air Force P3 Orion, ktorý pátra po stratenom lietadle MH370. Vpravo Príbuzná pasažierov letu MH370 plače počas protestu pred malajzijským veľvyslanectvom v Pekingu 8. marca 2024 pri príležitosti 14. výročia zmiznutia letu MH370 malajzijských aerolínií. Zdroj: AP Photo/Rob Griffith, File, TASR/AP

„Keď som sa zúčastnil výročného podujatia, dozvedel som sa, že neexistuje žiadne organizované vyhľadávanie plávajúcich trosiek na pobreží. Jednoducho sa to neuskutočnilo. Minuli milióny dolárov vtedy na hľadanie pod vodou. A ja som si myslel, dobre, pravdepodobne prvý kus tohto lietadla práve nájde niekto, kto kráča po pláži. A keďže to nikto nerobil, myslel som si, že to zvládnem sám.“ Hovorí, že hľadal rok na plážach od Mjanmarska po Maledivy, kým našiel svoj prvý kus zo zadného stabilizátora lietadla na pieskovisku v Mozambiku.

V tom čase už bol na ostrove Réunion nájdený ďalší veľký kus, známy ako flaperón, z krídla, čo rodinám potvrdilo, že MH370 skutočne havaroval do Indického oceánu. Časti, ktoré sa našli, boli objavené 16 alebo viac mesiacov po tom, čo MH370 zmizol a vyplavilo ho na rôznych východoafrických plážach.

Analýza prevládajúcich prúdov v južnom Indickom oceáne ukázala, že pravdepodobne prišli z miesta, kde sa predpokladalo, že let MH370 spadol. Bývalý vedúci malajzijský vyšetrovateľ Aslam Khan vysvetlil, ako ich identifikovali. Sériové čísla na niektorých dieloch boli porovnané so záznamami výrobcu, aby sa nepochybne potvrdilo, že pochádzajú z Boeingu Malaysia Airlines.

Výrazné fonty použité v značkách šablón na iných ukázali, že je takmer isté, že pochádzajú z nej. Žiadny iný Boeing 777 sa nikdy nezrútil v Indickom oceáne. Kým sa nenašiel flaperón, jediným dôkazom o tom, že sa lietadlo otočilo späť, boli údaje z vojenského radaru v Malajzii a Thajsku, ktorý zbadal lietadlo letiace na západ nad Malajským polostrovom. Potom britská spoločnosť Inmarsat zaznamenala sériu šiestich pingov každú hodinu medzi jedným z jej satelitov a MH370, keď smeroval na juh. Všetka ostatná komunikácia v lietadle bola vypnutá.

Tieto riedke údaje sa použili na trianguláciu vzdialenosti medzi lietadlom a satelitom každú hodinu pozdĺž série kruhových oblúkov, čo poskytlo približné miesto havárie. Ale stále to bola obrovská oblasť veľmi rozbúreného a veľmi hlbokého mora.

Pátranie trvalo takmer tri roky

(Článok pokračuje na ďalšej strane)

1 2 3 4 5 6
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie