Zodpovednosť za obsah
Aj keď platformy nie sú zodpovedné za obsah, ktorý na nich užívatelia zverejňujú, musia zaviesť nástroje na nahlasovanie a odstránenie nevhodného obsahu. Užívatelia by mali mať jednoduchšie možnosti nahlasovať obsah porušujúci pravidlá.
Reklama a obchod
Pravidlá sa dotýkajú aj prevádzkovateľov obchodných stránok, ktorí musia monitorovať predajcov, aby sa minimalizovalo riziko podvodov. DSA zakazuje cielenie reklamy na neplnoletých a šírenie reklám založených na citlivých údajoch, ako je náboženstvo alebo sexuálna orientácia.
Sankcie za porušenie pravidiel
Firmám, ktoré porušia nové pravidlá, hrozia pokuty až do výšky 6 % ich celosvetových príjmov. V prípade opakovaného porušovania môže byť firme úplne zakázané pôsobiť na území EÚ.
Reakcie firiem
Napríklad Meta zamestnala tisíc ľudí na zabezpečenie dodržiavania pravidiel DSA. TikTok a Twitter tiež prijali opatrenia na splnenie požiadaviek. Amazon a Zalando sa proti svojej prítomnosti na zozname odvolali, no zároveň potvrdili, že budú pravidlá DSA dodržiavať.
Podľa politico.eu, Sociálne siete ako Instagram a Facebook už oznámili, že európski používatelia budú môcť prispôsobiť svoje feedy tak, aby videli príspevky zdieľané účtami, ktoré sledujú, alebo ich videli v chronologickom poradí. TikTok uviedol, že jeho používatelia si budú môcť vybrať, či chcú vidieť videá na základe svojej polohy alebo globálnej popularity, namiesto algoritmu spoločnosti. Iné spoločnosti ako Snapchat oznámili, že reklamy nebudú cieliť na neplnoletých používateľov.