„Museli sme si všetko obehať sami. Keby sme čakali na pomoc od pracovníkov aeroliniek, nedočkali by sme sa,“ hovorí Monika. Nakoniec sa k voucherom dostali, ale až po odmietnutí, pretože let mal údajne odletieť o polhodinu. Monika musela synom jedlo kúpiť za vlastné peniaze. „Za štyri eurá kúpite na letisku akurát tak hranolky alebo dve pollitrové vody. Za stravu sme dohromady nechali desiatky eur.“
Ďalšie problémy na palube
Pasažierov večer konečne pustili na palubu, ale tam strávili ďalšiu hodinu a pol. Až vtedy ich letuška informovala, že meškanie spôsobuje štrajk zamestnancov spoločnosti. Let nakoniec odletel až o ôsmej večer, do Viedne dorazili so šesťhodinovým oneskorením. Monika plánuje podať oficiálnu sťažnosť, pretože považuje prístup aeroliniek za neprijateľný, najmä vzhľadom na ich rekordný zisk za minulý rok.
Chaos na európskych letiskách
Podobné problémy zažívali aj ďalší cestujúci po celej Európe. Ryanair obviňuje európske riadenie letovej prevádzky (ATC) za nadmerné meškania kvôli nedostatku zamestnancov. V pondelok malo 19 percent ich letov meškanie. Rovnako boli postihnuté aj iné aerolinky ako EasyJet či Wizz Air, a to kvôli nepriaznivému počasiu a obmedzeniam zo strany ATC.
Kedy máš nárok na kompenzáciu
Kompenzácia za meškanie letu závisí od príčiny. Ak je meškanie spôsobené nepriaznivým počasím alebo štrajkom, nárok na finančnú kompenzáciu nevzniká. Naopak, ak je omeškanie spôsobené priamym pričinením aeroliniek a trvá viac ako tri hodiny, cestujúci majú právo na kompenzáciu.