Načasovanie Pandeyovej príspevku viedlo mnohých používateľov sociálnych médií k špekuláciám, že išlo o súčasť vládnej stratégie propagovať vakcínu proti HPV. Vláda ani herečka to však nepotvrdili.
Udalosť vyvolala diskusiu o tom, či je vhodné týmto spôsobom upriamovať pozornosť na vážne choroby. Jedni kampaň chvália pre jej kontroverziu a fakt, že množstvo ľudí prinútila „šokom“ informovať sa o chorobe. Ďalší ju kritizovali za to, že je necitlivá voči ľuďom, ktorí v dôsledku tejto choroby prišli o rodinných príslušníkov alebo voči tým, ktorí s rakovinou aktuálne bojujú.
„Smrť nie je vtip,“ napísal používateľ siete X. Ďalší, ktorému na rakovinu zomrel v detstve otec, povedal, že ho kampaň znepokojila, pretože mu priniesla ťažké spomienky.
Objavila sa aj kritika médií, ktoré informovali o herečkinej „smrti“ bez toho, aby si správu overili: „Po smrti Poonam Pandeyovej zomreli aj indické médiá. Žiadne overovanie faktov… Dnes sa vrátila k životu. To isté nemôžem povedať o našej žurnalistike,“ napísal jeden z používateľov X.
Novinári rozhodnutie informovať o smrti „herečky“ obhajovali tým, že informáciu zdieľal jej oficiálny účet na Instagrame.
V sobotu sa firma zodpovedná za kampaň ospravedlnila. „Naše kroky boli poháňané jedinečnou misiou – zvýšiť povedomie o rakovine krčka maternice,“ uviedla vo vyhlásení agentúra Schbang.
Odpor voči kampani však neutícha. Ľudia sa pýtajú, či je v poriadku, ak má pri podobných virálnych kampaniach efektivita tromfnúť etiku. A ďalších zaujíma aj to, kto je za stanovenie týchto štandardov zodpovedný – sú to inzerenti, médiá alebo samotní diváci?