Black Friday je deň spojený s obrovskými zľavami. Stal sa veľkou udalosťou aj na Slovensku. Ale rozmýšľali ste niekedy, ako tento nákupný sviatok vznikol a prečo sa volá práve „Black Friday“?
Od roku 2005 je Čierny piatok najdôležitejším nákupným dňom v roku v Spojených štátoch, keď predajcovia lákajú zákazníkov na výrazné zľavy. Začína sa vždy prvý piatok po Dni vďakyvzdania (tento rok 29. novembra).
Marketingová vábnička aj nákupné šialenstvo sa z USA rozšírili prakticky do celého sveta. Zatiaľ čo niekde sú zľavy len symbolické, inde sú ľudia ochotní stáť v osemhodinových radoch a kupovať veci, ktoré kvôli výhodným ponukám nepotrebujú.
Pojem „Black Friday“ sa datuje do 60. rokov 20. storočia v Filadelfii, kde ho pôvodne používala polícia na označenie chaosu spôsobeného veľkými davmi nakupujúcich a hustým premávkou deň po Dni vďakyvzdania. Postupom času sa tento termín vyvinul a začal predstavovať pozitívnu zmenu pre predajcov, pretože znamenal bod v roku, keď mnohé obchody prechádzali zo strát („in the red“) do ziskov („in the black“) vďaka nárazovému zvýšeniu predaja.
Aj keď má Black Friday svoje korene v USA, teraz sa rozšíril po celom svete, vrátane Slovenska, kde predajcovia ponúkajú veľké zľavy, aby prilákali zákazníkov. Tento deň sa často spája s online predajom, ako aj s výhodnými ponukami v kamenných obchodoch.
GALÉRIA