Francúzi obmedzili najmä nákupy kozmetického tovaru (celkom 40 percent opýtaných), farieb na vlasy (približne 33 percent) a hydratačných prípravkov (30 percent). Najchudobnejší zredukovali aj dopyt po zubných pastách (10 percent), tampónoch (10 percent) či toaletnom papieri (9 percent).
Už v minulom marci vstúpil vo Francúzsku do platnosti podobný zákon, ktorý sa ale doteraz vzťahoval len na potraviny. To vtedy uvítali výrobcovia aj poľnohospodári, ktorí bremeno nižších marží veľkých korporácií museli často niesť.
Zmena nákupných návykov
Podľa analytikov sa nákupné trendy vo Francúzsku môžu postupom času zmeniť. Nový zákon prinesie Francúzom cenovú transparenciu aj stabilitu. Ubudnú zbesilé nákupy a odpadnú aj zľavové horúčky.
„Zákon bude mať v praxi vplyv na neplánované aj väčšie nákupy,“ tvrdí marketingový expert Eric Carabajal. Dodáva, že mnoho Francúzov malo roky tendenciu plniť svoje nákupné košíky až po okraj tovarom vo veľkých zľavách.
Mnoho zákazníkov by tiež mohlo viac nakupovať aj online. Tam zrejme stúpne dopyt napríklad po žiletkách alebo detských plienkach, teda tovar, ktorý sa kupuje hlavne vo väčších počtoch.