Objav odborníkov odhaľuje aj obrazy s erotickým podtónom. Obyvatelia starovekého mestečka tak podľa archeológov kládli dôraz na zmyselné umenie.
Malý domček s erotickými freskami je najnovším objavom v ruinách starovekého rímskeho mesta Pompeje. Odborníci tvrdia, že nádherne zdobené sídlo, nazývané Dom Phaedry po mytologickej kráľovnej Atén, vrhá svetlo na meniace sa architektonické štýly v prvom storočí nášho letopočtu, ale je tiež ďalším dôkazom toho, že obyvatelia Pompejí mali chuť na zmyselné umenie, píše The Guardian.
Nástenné maľby so živými farbami zahŕňajú aj zobrazenie sexuálneho stretnutia medzi satyrom a nymfou na posteli. Na maľbe je sporo odetá Phaedra s jej nevlastným synom Hippolytom, ktorého podľa gréckej legendy obvinila zo znásilnenia po tom, čo odmietol jej sexuálne návrhy.
Ďalšia freska zobrazuje bohov, o ktorých sa predpokladá, že sú na nich Venuša a Adonis. Napriek svojej malej veľkosti ukazuje obydlie „vysokú úroveň výzdoby stien“, uviedol vo vyhlásení archeologický park Pompeje a dodal, že fresky sú porovnateľné s freskami nájdenými v honosnejších domoch.
Na rozdiel od iných domov v starovekom meste, ktoré bolo zničené erupciou Vezuvu v roku 79, dom nebol postavený okolo tradičného átria, centrálneho nádvoria s bazénom používaným na zber dažďovej vody, ktorý bol typický pre rímsku architektúru zo 6. storočia pred Kristom.
Rasistické scény boli prítomné v domácnostiach vo všetkých častiach spoločnosti a na verejných priestranstvách v Pompejách a nepovažovali sa za škandalózne alebo trápne.
Jedna z najpozoruhodnejších objavených fresiek zobrazuje obrovský falus, čo je v historickom ponímaní označenie pre mužský úd. Obraz sa našiel v ozdobenom dome známom ako Dom Vettii, ktorý vlastnili dvaja muži oslobodení z otroctva a ktorý bol objavený v značne zachovanom stave počas vykopávok koncom 19. storočia.
Freska sa našla na stene pri vchode do domu a zobrazuje Priapa, boha plodnosti a hojnosti, s veľkým penisom balansujúcim na váhe vedľa vreca naplneného peniazmi, o čom sa predpokladá, že symbolizoval bohatstvo nahromadené mužmi. Nebolo nezvyčajné, že oslobodeným otrokom sa v Pompejách darilo.
Objavilo sa aj umenie zobrazujúce homoerotické scény, vrátane sochy nájdenej v Dome zlatého náramku, jednom z najbohatších domov Pompejí. Predstavuje mladého muža, ktorý mal slúžiť svojmu pánovi počas banketov aj po sexuálnej stránke.