Cukrárka pri varení zostala poriadne zaskočená. Preto sa rozhodla podeliť o nepríjemnú skúsenosť, ktorú zažila s múkou značky Vitaflóra. Počas prípravy obľúbených palaciniek, napriek tomu, že múka bola kúpená len deň predtým, v nej našla červíka.
Žena opísala, že múku použila hneď po otvorení balenia bez preosievania. Keď sa v ceste objavili hrudky, preosiala ju cez sitko. Avšak až pri smažení tretej palacinky si všimla malý hmyz. Tento nález spôsobil zbytočné plytvanie ingredienciami, ako sú vajcia, mlieko a cukor, a najväčším sklamaním bolo, že deti zostali bez očakávaných palaciniek.
Nejde o prvýkrát
Nemilo prekvapená zákazníčka tvrdí, že to nie je prvýkrát, čo sa s podobným problémom stretla. Podobná nepríjemnosť sa jej údajne stala už trikrát, hoci múku doma nikdy neskladuje dlhšie obdobie. Podotýka, že ostatné potraviny v jej domácnosti, ktoré sú uzavreté a neotvorené, neobsahujú žiadnych škodcov. Priložila aj fotografiu červíka, ktorý sa objavil až po zatrasení balenia múky.
Na problém s červíkom v múke Vitaflóra, vyrábanej spoločnosťou Mlyn Kolárovo, reagovala pre Regióny.sk vedúca laboratória Ing. Andrea Sýkorová. Uviedla, že prioritou ich firmy je výroba kvalitných a bezpečných produktov, čím sa snažia dosiahnuť spokojnosť zákazníkov. Mlyn Kolárovo má zavedený medzinárodný systém pre bezpečnosť potravín IFS, pričom pravidelne prechádzajú kontrolami od medzinárodných audítorov aj miestnych hygienikov, aby na trh uvádzali len bezpečné produkty.
Zdôraznila, že prevencia pred škodcami je kontinuálna. Firma vykonáva denné aj generálne čistenie, dezinfekcie, a spolupracuje s externou firmou, ktorá zaisťuje postreky proti škodcom. „Z našich priestorov odchádzajú len produkty, ktoré boli skontrolované a schválené. Z každej šarže uchovávame vzorky a v tých sa škodcovia nenachádzajú,“ dodala.
Priznala však, že nemajú možnosť kontrolovať celý proces skladovania až po finálne doručenie k zákazníkovi. „Nemôžeme kontrolovať všetkých článkov reťazca. Pri dlhodobom skladovaní, ktoré môže trvať až jeden rok, nemôžeme zaručiť správne podmienky skladovania vo veľkoskladoch, obchodných reťazcoch či počas prepravy, kde môže dôjsť ku kontaminácii,“ priznala.
Sýkorová tiež zdôraznila, že spotrebitelia by sa mali s reklamáciami obrátiť priamo na ich spoločnosť, aby sa mohli situáciou riadne zaoberať. „Každej reklamácii sa pristupuje individuálne a snažíme sa nájsť riešenia, aby sme predišli podobným problémom v budúcnosti. Našou prioritou je spokojnosť zákazníkov, a vaša sťažnosť nám pomohla identifikovať potrebu hľadania príčin. Na dôkladné prešetrenie však potrebujeme číslo šarže výrobku, ktoré je uvedené na vrchnej časti obalu,“ dodala.