Primátor mesta Vysoké Tatry Jozef Štefaňák vyhlásil mimoriadnu situáciu na ceste II/537 v úseku Vyšné Hágy – Nová Polianka. Dôvodom je havarijný stav v časti tejto cesty. Informovala o tom samospráva na sociálnej sieti.
Časť Cesty slobody vo Vysokých Tatrách je v havarijnom stave, primátor Jozef Štefaňák v tejto súvislosti v pondelok (5. 8.) večer vyhlásil mimoriadnu situáciu. Problémy sú na úseku Vyšné Hágy – Nová Polianka, kde sa zosúva svah.
„Od prvého momentu zistenia skutkového stavu sa začali intenzívne rokovania so Správou a údržbou ciest Prešovského samosprávneho kraja (SÚC PSK). V krátkom čase budeme realizovať rýchle zabezpečenie problémového úseku – osadenie značenia a následne promptné riešenia,“ uviedlo mesto.
V tejto súvislosti žiada vodičov o ostražitosť v danom úseku a trpezlivosť v prípadných obmedzeniach. Doprava bude obojsmerne vedená v jednom jazdnom pruhu a regulovaná prenosným dopravným značením a svetelnou signalizáciou.
„Za mesto Vysoké Tatry ma mrzí vzniknutá situácia, snažíme sa rýchlo a flexibilne riešiť vzniknutý problém. Sme si vedomí prebiehajúcej letnej sezóny, avšak zdravie a bezpečnosť ľudí je na prvom mieste,“ skonštatoval primátor.
Pre TASR doplnil, že sa na mieste zosunulo cestné teleso v násype, došlo k porušeniu nespevnenej krajnice, oceľového zvodidla, je zničená kamenná stienka a čiastočne bola zasypaná priekopa súbežnej železničnej trate. Hrozí tam progres svahovej deformácie cestného telesa a aktuálny stav podľa primátora predstavuje ohrozenie ľudských životov.
V tejto súvislosti je nevyhnutné vykonať v klimaticky vhodnom období sanačné opatrenia zamerané na elimináciu rizika ohrozenia dopravy. „Tento úsek bol súčasťou rozsiahlej rekonštrukcie Cesty slobody, ale stáva sa, príroda je nevyspytateľná, takže sa nám to tam trošku pohlo,“ dodal primátor.
Celkovo si obnova nosnej dopravnej tepny cez Vysoké Tatry vyžiada približne 45 miliónov eur. PSK ju zrekonštruovala prostredníctvom Integrovaného regionálneho operačného programu a spolufinancovaním zo štátneho i vlastného rozpočtu. Modernizácia sa týkala celkovo 43 kilometrov ciest, 26 mostných objektov, 14 oporných a 12 zárubných múrov, 96 priepustov, jednej poloestakády a štyroch odpočívadiel.