Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie
Teraz čítané
Ford vyvíja nové hybridy po tom, čo sa stratégia len s elektrickými vozidlami ukázala ako „nevhodná pre naše podnikanie alebo našich zákazníkov“. Šéf elektrických vozidiel Fordu hovorí, že plán firmy prejsť na plne elektrické vozidlá v Európe do roku 2030 bol „príliš ambiciózny“ a spoločnosť bude pokračovať v ponuke hybridných vozidiel, vzhľadom na kolísajúci záujem o elektrické vozidlá, informuje autocar.co.uk.
Marin Gjaja, riaditeľ divízie elektrifikácie Model E vo Forde, povedal pre Autocar, že spoločnosť už neplánuje prestať predávať vozidlá so spaľovacími motormi v Európe v priebehu nasledujúcich šiestich rokov, ako to oznámila v roku 2021, kvôli „neistote“ okolo dopytu po elektrických vozidlách a legislatíve.
„Nemyslím si, že môžeme ísť do všetkého naplno, kým naši zákazníci nerozhodnú, že sú na to pripravení, a to sa deje rôznymi rýchlosťami po celom svete,“ povedal. Ako hlavný dôvod pre obnovený dôraz na hybridné pohonné systémy uviedol kolísajúci záujem zákazníkov o elektrické vozidlá, ktorý je spôsobený vysokými nákladmi na batérie a zrušením vládnych stimulov. Hybridy sú v súčasnosti ponúkané v modeloch Puma, Focus a Kuga.
Keď sa ho opýtali, či spoločnosť prehodnocuje svoje ambície v oblasti elektrických vozidiel na rok 2030, Gjaja povedal: „Myslím, že zákazníci rozhodli a povedali nám, že to bolo príliš ambiciózne. To by som povedal – a myslím, že každý v priemysle to zistil ťažko. Rovnako by som povedal, že realita má spôsob, ako vás prinúti upraviť vaše plány. Nevidíme, že by prechod na plne elektrické vozidlá do roku 2030 bol dobrou voľbou pre naše podnikanie alebo, najmä, pre našich zákazníkov,“ dodal.
Bez ohľadu na plány pokračovať v ponuke modelov so spaľovacími motormi v nejakej forme po roku 2030, Ford bude môcť predávať elektrické autá v Spojenom kráľovstve len od toho času, vzhľadom na plán novej vlády Pracovnej strany na obnovenie zákazu predaja nových vozidiel so spaľovacími motormi od roku 2030.
Ford nedávno predstavil nový model Capri ako tretie elektrické osobné vozidlo pre Európu, po modeloch Mustang Mach-E a Explorer, a na budúci rok uvedie elektrické verzie modelov Puma a Tourneo Courier. Okolo polovice roka 2025 sa Focus pridá k Fiestě do dôchodku, čo znamená, že Tourneo, Mustang, Puma a Kuga zostanú jediné modely so spaľovacím motorom na predaj.
Gjaja však povedal, že udržiavanie flexibilnej ponuky pohonných systémov je kľúčové a nový „multi-energetický“ platforma, ktorá je momentálne vo vývoji pre európske autá, bude kľúčová na zabezpečenie, aby Ford udržal svoju pozíciu na hlavnom automobilovom trhu v Európe.
Spoločnosť úplne nevyjasnila budúcnosť svojho závodu vo Valencii po ukončení výroby aktuálnej generácie modelu Kuga, ale upravila svoje plány na výrobu elektrických vozidiel v prospech modelov, ktoré by mohli byť poháňané – aspoň čiastočne – spaľovacími motormi. Gjaja povedal: „Sme úplne zapojení z hľadiska toho, že budeme súťažiť agresívne, či už ide o čisto spaľovací motor, čisto batériové elektrické vozidlo alebo hybridy medzi nimi, pretože to, čo vidíme, je, že zákazníci chcú tú slobodu výberu správneho pohonného systému a správneho vozidla pre svoj konkrétny prípad použitia.“
(Článok pokračuje na ďalšej strane)