Popri dezinformáciách stúpol po útoku aj počet toxických komentárov, upozornil technologický startup elv.ai, ktorý sa zameriava na boj proti nenávisti a dezinformáciám v online priestore.
„To, čoho sme boli svedkami, nás všetkých šokovalo. Je prirodzené, že počas dôležitých udalostí v našej spoločnosti pozorujeme nárast aktivity na sociálnych sieťach. Rovnako dlhodobo pozorujeme, že počas volieb a športových udalostí miera toxicity pod príspevkami výrazne rastie. Útok na premiéra Fica zvýšil nenávisť na sociálnych sieťach na úroveň, ktorú sme ešte nevideli,“ povedal CEO spoločnosti Jakub Šuster.
Napríklad počas prezidentských volieb mediálne spoločnosti zaznamenali najväčší nárast spracovaných komentárov v histórii ich fungovania, konkrétne 105 710 komentárov na slovenskom a českom internete (16. apríla 2024), pričom miera toxicity online diskusie bola vtedy 13,62 percent.
„Oproti najviac toxickému dňu v histórii merania sme v súvislosti s útokom na slovenského premiéra videli nárast toxicity v slovenskom online prostredí až o 60 percent. To sú alarmujúce čísla,“ dodal Šuster.