Ako ovplyvňujú algoritmy Facebooku a Instagramu to, čo vidíš vo svojom „feede“? Theguardian.com spustil tieto aplikácie na úplne prázdnom smartfóne, ktorý bol prepojený s novou, nepoužitou e-mailovou adresou.
Po troch mesiacoch, bez akéhokoľvek vstupu, boli tieto kanály zaplnené sexistickým a misogynistickým obsahom. Fiktívne profily boli nastavené v apríli ako bežní 24-roční muži. Facebook získal nejaké informácie, ako napríklad typ telefónu a jeho umiestnenie v Melbourne, ale po odmietnutí sledovania reklám Facebook nemohol zistiť, čo sa v telefóne deje mimo aplikácie.
Facebook mal málo na čom stavať bez akýchkoľvek „lajkov,“ komentárov alebo pridaných účtov ako priateľov. Instagram zároveň vyžaduje, aby používatelia na začiatku sledovali aspoň päť účtov, takže si vybrali populárne odporúčané účty.
Spoločnosť Meta uvádza, že jej algoritmy triedia obsah podľa toho, o čo majú ľudia záujem, no oni chceli zistiť, kam ich to zavedie bez takýchto vstupov. Každých pár týždňov prechádzali kanál, aby skontrolovali, čo sa im zobrazuje.
Čo videli?
Na začiatku im Facebook zobrazoval vtipy zo seriálu The Office a iné memy súvisiace so sitcomami spolu s príspevkami od 7 News, Daily Mail a Ladbible. O deň neskôr sa začali objavovať Star Wars memy a obsah typu „dudebro“ alebo fitness.
Na tretí deň sa začali objavovať memes s „tradičnými katolíckymi“ témami a kanál sa začal uberať smerom k sexistickému obsahu.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)