Mnohé firmy s pomerne bohatou históriou kvôli tomu nezažívajú práve ideálnu prítomnosť. Príkladom je britská spoločnosť DeepMind, ktorá vznikla v roku 2011. O pár rokov neskôr ju kúpil Google za viac ako 500 miliónov dolárov, teda viac ako 12 miliárd korún. V priebehu posledných rokov sa venovala rozvoju umelej inteligencie, a to v celom rade oblastí ľudského života, vrátane navrhnutia štruktúry viac ako dvoch miliónov nových materiálov.
Teraz ale tento podnik viac ako kedykoľvek predtým začína bojovať s radom dobre financovaných konkurentov, ktorí sa snažia získať podiel na trhu a zamestnancov úspešne preťahujú k sebe. Niektorí sa rozhodli dokonca založiť aj svoje štartupy.
„Všetky tieto firmy medzi sebou súperia o rovnaké talenty,“ hovorí Ekaterina Almasqueová zo spoločnosti OpenOcean s tým, že DeepMind už nie je jediným lídrom v tomto odbore.
Odísť sa rozhodol aj spoluzakladateľ britskej spoločnosti Mustafa Suleyman, ktorý následne s miliardárom Reidom Hoffmanom z LinkedIn založil kalifornskú spoločnosť Inflection.
Vedenie firmy DeepMind sa snaží počet odchodov redukovať. Začiatkom tohto roku aj preto spoločnosť poskytla niekoľkým významným výskumným vedúcim pracovníkom akcie firmy v hodnote desiatok miliónov dolárov. Ani to ale náročnú personálnu situáciu príliš nevyriešilo.
„Keď sa taká šanca vyskytne, využijete ju,“ komentuje aktuálne trendy špecialista na umelú inteligenciu Sebastin Ruder, ktorý sa v priebehu tohtoročného januára presunul zo spoločnosti DeepMind do rýchlo rastúceho podniku Cohere.