Nepriaznivé obdobie má v Nemecku už aj prvé viditeľné dopady. Ukazuje to napríklad úbytok firiem aj ľudí v takzvanej dodávateľskej kategórii Tier 1 – teda tých, ktoré diely dodávajú priamo automobilkám. Počet veľkých firiem zamestnávajúcich viac ako 700 ľudí klesol v tomto sektore za posledné roky zo siedmich stoviek na 615 a s týmto úbytkom sa vyparilo aj 30-tisíc pracovných miest. Navyše, ďalšie podniky s podobnou redukciou pracovných pozícií počítajú aj v ďalších mesiacoch.
Firma Bosch minulý týždeň oznámila, že zruší asi 1 200 pozícií. Firma ZF Friedrichshafen momentálne svoju budúcu stratégiu ladí, jej vedenie ale už s predstihom oznámilo, že v nasledujúcich šiestich rokoch by mohlo dôjsť k zrušeniu až 12-tisíc pracovných miest. Podniky sa redukciou pracovnej sily budú snažiť bojovať s rastúcimi nákladmi, ktoré s prechodom na elektromobilitu nutne súvisia.
Dáta poradenskej spoločnosti Strategy ukazujú, že nemecké firmy v minulom roku minuli za oblasť výskumu a vývoja rekordných 16 miliárd eur. V rovnakej chvíli automobilky ale kalkulujú s predpokladaným poklesom hrubej marže. Už za posledné tri roky sa v priemere znížila asi o tri percentuálne body, v ďalších rokoch by však tento pokles mohol pokračovať.
Firma Strategy každopádne poukázala aj na to, že trhový podiel nemeckých automobiliek na trhu s autami sa od roku 2019 znížil o tri percentuálne body, na 25 percent. Dáta potvrdzujú, že na tomto prepade najviac zarobili práve ázijskí konkurenti, viac sa začína dariť aj Tesle.