fbpx

Električková trať priamo pred budovou SND sa stáva realitou. Bratislava oznámila, kedy ju začnú stavať

Električková zastávka . Zdroj: TASR/Dano Veselský

Plánovanú električkovú trať pred novou budovou Slovenského národného divadla na Pribinovej ulici v Bratislave by mohli začať stavať v roku 2027 až 2029. Informuje o tom televízia TA3.

Vyhlásilo to hlavné mesto, ktoré tento variant trate považuje za najlepší, a tvrdí, že električka nebude rušiť divadelnú umeleckú produkciu. Odvoláva sa pritom na výsledky štúdie, ktoré prezentovalo ministerstvu kultúry i vedeniu SND. Riešiť s nimi bude aj organizáciu stavebných prác.

Štúdia o nevyrušovaní

„Slovenská technická univerzita (STU) a odborníci potvrdili už konkrétne spôsoby takéhoto riešenia novej trate. Dnes vďaka odborníkom vieme, že nová trať nebude predstavovať problém pre prevádzku divadla,“ skonštatoval primátor Bratislavy Matúš Vallo.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Matúš Vallo (@matus.vallo)

Štúdia realizovateľnosti sa venovala vplyvu hluku a vibrácií z prevádzky električky na chránené priestory jednotlivých sál SND, respektíve na činnosť umeleckej produkcie.

Plánovanú električkovú trať pred novou budovou Slovenského národného divadla (SND) na Pribinovej ulici v Bratislave by mohli začať stavať v roku 2027 až 2029. Zdroj: Bratislava.sk

Prejazdy električiek popri novej budove SND nebudú kaziť zážitky z predstavení, znie najnovší verdikt Slovenskej technickej univerzity.

Plán na výstavbu trate ešte z roku 2019 zavrhli vedenia SND aj ministerstva kultúry. Dalo si vypracovať štúdiu, ktorá trasovanie električky neodporučila.

V hre boli aj alternatívne trasy, najnovšia štúdia však všetky vylúčila. Za najvhodnejšiu stanovila práve spornú trasu od Pribinovej po Košickú. Električka by prechádzala ponad podzemné priestory divadla. Informuje SME.sk.

Projekt novej trate Pribinova-Košická je aktuálne v procese zapracovania pripomienok posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA). Bratislava zároveň začala diskusie s rezortom kultúry i vedením SND.

Týkajú sa vhodného riešenia samotných stavebných prác počas prevádzky divadla, výberu preferovaného riešenia priestorov garáže či prípadnej náhrady parkovania.

Na štúdii uskutočniteľnosti pracoval magistrát spolu s STU a tímom medzinárodných odborníkov od roku 2019. Jej závery doplnili a potvrdili výsledky štúdií a analýz dát z minulosti, ktorými hlavné mesto odôvodňuje vhodnosť tohto variantu. Potvrdené tak boli aj závery medzinárodnej odbornej pracovnej skupiny, ktorú mesto zriadilo ešte v roku 2021.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie