V Taliansku sa smie na elektrických kolobežkách jazdiť iba mimo obývaných zón a na cyklotrasách, Švajčiarsko ich zakázalo na chodníkoch a peších zónach. V Španielsku platí zákaz na chodníkoch, peších zónach a diaľniciach, v Rakúsku na chodníkoch a peších zónach.
V Paríži zakázali elektrické kolobežky v centre mesta potom, čo pred rokom došlo k štyrom smrteľným nehodám s účasťou kolobežky. V Čechách mestá k regulácii e-kolobežiek pristupujú postupne. Radikálne riešenie už ale zvolila ako prvá Ostrava, ktorá v pešej zóne a v centre e-kolobežky úplne zakázala.
Elektrické kolobežky na Slovensku sú často účastníkmi dopravných nehôd
Vo februári tohto roku zrazilo v Nitre auto tínedžera na elektrickej kolobežke, ktorý šiel cez priechod pre chodcov. Tam však nezosadol z kolobežky, naopak rozbehol sa. Kolobežkár môže ísť po chodníku, aj po priechode na kolobežke, ale nesmie prekročiť rýchlosť chôdze.
Rovnako vo februári tohto roku auto zrazilo vodiča elektrokolobežky v Bratislave. Zrážka takmer stála život muža, ktorý utrpel poranenia po celom tele, vrátane vážneho úrazu hlavy. Iba od začiatku tohto roka zaznamenali bratislavskí policajti 10 dopravných nehôd zavinených užívateľmi kolobežiek s pomocným motorčekom, z toho 1 bola smrteľná.
Jeden z kurióznych prípadov sa stal v Bratislave. Kolobežkár na elektrickej kolobežke počas jazdy zrejme omdlel, spadol a muž, ktorý si nešťastníka na zemi všimol ležať ho miesto pomoci okradol a ušiel.
V auguste 2023 zabil kolobežkár na elektrickej kolobežke zbesilou jazdou po štvorprúdovke v Trenčíne chodkyňu. Muž (29) letel cez mesto vysokou rýchlosťou, pretože mal stroj s výkonom až 5 kilowatov. Žena spravila chybu tiež, pretože sa pokúšala prejsť cez cestu mimo priechodu pre chodcov. Kolobežkár bol navyše pod parou, namerali mu až 1,38 promile.