Dve veľké banky plánujú na najbližší víkend odstávku kľúčových elektronických služieb, čo bude znamenať obmedzenia pre ich klientov. Najväčšia slovenská banka bude mať počas tejto doby nedostupné väčšinu svojich elektronických služieb.
Najväčšia slovenská banka, Slovenská sporiteľna (SLSP), naplánovala odstávku väčšiny svojich služieb na noc z piatka (6.12.) na sobotu (7.12.). Počas tejto prestávky nebudú k dispozícii napríklad mobilné aplikácie banky ani internet banking. „V sobotu 7. decembra (v noci z piatka na sobotu) bude nedostupná väčšina našich služieb,“ upozornila banka na svojej webovej stránke.
Aké služby nebudú k dispozícii a kedy?
- Internet banking George, mobilná aplikácia George, Sporopay, Databanking, Business24, mobilná aplikácia Business24, MultiCash, SMS služby a API pre tretie strany:
7. decembra 2024, od 0:00 do 3:00 – tieto služby nebudú dostupné. - mToken – podpisovanie:
7. decembra 2024, od 0:00 do 3:00 – nebude možné vykonávať podpisovanie. - Partner Portal:
6. decembra 2024, od 21:30 do 23:00 – nedostupný bude Partner Portal. - Zriadenie a zmena produktov a služieb cez www.slsp.sk a cez eBanku v Georgeovi:
7. decembra 2024, od 0:00 do 3:00 – tieto operácie nebudú možné. - Push, SMS a e-mailové notifikácie o obratoch, platbách kreditnými a debetnými kartami:
7. decembra 2024, od 0:00 do 1:00 – notifikácie nebudú zasielané. - Elektronické výpisy (PDF, SEPA XML, MT940):
Elektronické výpisy za 6. december 2024 budú doručené s oneskorením.
Banka sa ospravedlňuje svojim klientom za obmedzenia a dúfa, že odstávka služieb nespôsobí žiadne problémy.
Ďalšia banka naplánovala odstávku
V nasledujúcu noc sa obmedzenia dotknú aj klientov ČSOB. V noci zo soboty (7.12.) na nedeľu (8.12.) je naplánovaná 6-hodinová odstávka elektronických služieb. „V nedeľu 8. decembra v čase od 00.01 hod do 06.00 hod dôjde pre plánovanú prevádzkovú odstávku k celkovému obmedzeniu služieb Moja ČSOB, ČSOB SmartBanking a ČSOB API (PSD2),“ informovala banka na svojej stránke.
Banka uvádza, že odstávka je nevyhnutná pre zlepšenie kvality služieb. Klientom sa za prípadné komplikácie ospravedlňuje.