Iný príklad „poistenia zážitku“ sľubuje napríklad spoločnosť Holland America Lines, ktorá láka pasažierov na vratku pätnástich percent z ceny plavby, pokiaľ sa pri plavbe po Aljaške nepodarí cestujúcim zahliadnuť ľadovec.
3 Cestovanie bez bariér
Firmy pôsobiace v cestovnom ruchu sa tiež snažia zlepšiť podmienky pre osoby s hendikepom. Tí pre nich totiž podľa prepočtov predstavujú len v USA trh v hodnote 58 miliárd dolárov. Čoraz častejšie sa snažia uspokojiť aj potreby cestovateľov s duševnými poruchami. Podľa rezervačnej platformy Autism Travel považuje 87 percent rodín s autistickými deťmi cestovania za natoľko komplikované, že sa ho vzdávajú. Hotely tak hľadajú spôsoby, ako im pomôcť.
Spoločnosť Virgin Hotels tak celosvetovo zavádza certifikáciu Autism Double Checked, ktorá garantuje preškolenie zamestnancov, aby dokázali správne pomôcť hosťom s postihnutím. Google zase rozširuje funkcie vo svojich mapách, napríklad zoznamy miest prístupných pre vozíčkarov. Novinkou je tiež čítanie z obrazovky a hlasové navádzanie pre nevidiacich alebo slabozrakých cestujúcich.
Napríklad letisko v Zürichu plánuje do konca tohto roka zaviesť autonómne elektrické invalidné vozíky.
4 Rezervácia na poslednú chvíľu a glamping
Viac ako tri štvrtiny medzinárodných cestovateľov v tohtoročnom prieskume kartovej spoločnosti American Express uviedli, že dávajú prednosť cestám na poslednú chvíľu a nechávajú si v itinerári cesty priestor na neplánované zážitky.
Trend potvrdzuje napríklad aj rastúci počet rezervácií pobytov na poslednú chvíľu v spoločnosti Autocamp, ktorá sa venuje luxusnému kempovaniu, tzv. glampingu. Firma trend prisudzuje stúpajúcemu podielu cestovateľov z generácie Z.
5 All-Inclusive ešte luxusnejšie
Veľké hotelové reťazce ako Marriott, Hilton alebo Hyatt tento rok vsádzajú vo veľkom na model dovolenky, ktorá ponúka všetky služby na jednom mieste. Otvárajú nové komplexy v lákavých lokalitách, ako je napríklad mexická Riviera Maya a Punta Cana v Dominikánskej republike. Posúvajú už také vysoké štandardy pre all-inclusive rezorty ešte o niečo ďalej.
Na dovolenkárov tu nečakajú len honosné apartmány a kilometre bielych piesočných pláží. Môžu sa nechať rozmaznávať v kúpeľných prevádzkach a wellness salónoch, večer si potom vychutnať menu z lokálnych surovín od slávneho šéfkuchára a všetko potom spláchnuť kokteilom v bare s panoramatickým výhľadom na more.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)