fbpx

Dopravná značka, ktorá poriadne mätie vodičov. Za jej nedodržanie ti hrozí POKUTA

Dopravná značka s evidenčným číslom 277.1. Táto značka zakazuje predchádzanie cyklistov či motorkárov viacerými motorovými vozidlami a motocyklami s postranným vozíkom. Foto: techbyte.sk, Unsplash

Aj cyklisti sú súčasťou dopravnej premávky. Veľakrát sa však aj tí zodpovední cyklisti stávajú terčom vodičov, ktorí presvištia blízko pri nich, vytlačia ich na úplný kraj vozovky alebo použijú známu metódu s ostrekovačmi. Pritom v platnosti je už viacero pravidiel, ktoré majú chrániť cyklistov na komunikáciách.   

Pred štyrmi rokmi si vodiči v Nemecku všimli novú dopravnú značku pod evidenčným číslom 277.1. Táto značka znamená zákaz predchádzania cyklistov či motorkárov viacerými motorovými vozidlami a motocyklami s postranným vozíkom.

V praxi sa značka používa hlavne na nebezpečných a neprehľadných miestach, ako sú úzke priechody, kľukaté cesty a stúpania alebo klesania, píše techbyte.sk. Cieľom tohto špecifického zákazu je ochrániť cyklistov a iných jazdcov, ktorí na presun po komunikáciách využívajú dve kolesá.

Nerešpektovanie dopravnej značky sa tvrdo nevypláca. Vodičov pri jej porušení môžu pokutovať sumou 70 eur. V horšom prípade si vodiči pripíšu aj trestný bod. Značka 277.1 je teda prísne vynucovaná, aby sa zabezpečila vyššia bezpečnosť na cestách a znížil počet dopravných nehôd.

V našich končinách sa zatiaľ takáto značka neobjavuje. Možno by sa však o nej dalo uvažovať vzhľadom na neustále vysoký počet nehôd s účasťou cyklistov. V minulom roku bol celkový počet dopravných nehôd s účasťou cyklistov 765. Až 457 nehôd zavinili cyklisti, píšu Aktuality.

Počet usmrtených cyklistov na cestách oproti dvom dekádam rapídne poklesol, naďalej sa však štatistiky držia minimálne nad desiatimi úmrtiami, informuje portál cyklodoprava.sk.

Ako informuje portál tvnoviny.sk, už dva roky je pritom v platnosti aj také pravidlo, ktoré prikazuje šoférovi, ktorý ide autom rýchlejšie ako 50 km/h, musí obísť cyklistu na meter a pol. Taktiež po novom môžu cyklisti jazdiť v dvojrade, ak ich je viac ako šesť. Takáto jazda sa považuje zároveň za bezpečnejšiu.

Často dochádza k nehodám, pri ktorých cyklista havaruje sám, keď nezvládne riadiť bicykel a vrazí do pevnej prekážky. Takéto nehody predstavujú 40 percent všetkých dopravných nehôd za účasti cyklistu. Najčastejšie dochádza ku kolíziám na križovatkách, kde jeden z účastníkov nehody nedá prednosť druhému.

V mestách pri nižších rýchlostiach sa končia takéto strety väčšinou ľahkými zraneniami. Naopak, mimo miest a obcí, kde je rýchlosť vodičov vyššia, ide často o nehody s vážnymi až smrteľnými zraneniami cyklistov. Zavedenie novej značky, akú používajú v Nemecku, by mohla prispieť k zlepšeniu bezpečnosti cyklistov na našich cestách a eliminovať počet nehôd.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie