„Vzhľadom k tomu, že lietadlá Airbusu a Boeingu sú na nasledujúce roky vypredané, má lietadlo C919 veľkú šancu získať solídny trhový podiel, a to hlavne na svojom domácom trhu. Pred spoločnosťou COMAC však je niekoľko dôležitých úloh, a to certifikácia lietadla po celom svete a navýšenie výroby, ktoré by dopyt dokázalo uspokojiť,“ komentuje situáciu Mike Yeomans z leteckej poradenskej spoločnosti IBA.
Číňania cestujú čoraz viac
Dopyt po nových lietadlách v Číne súvisí aj s tým, že sa krízu leteckého priemyslu z nedávnej pandémie už podarilo zažehnať. Číňania totiž tento rok v čase voľna okolo osláv lunárneho Nového roku cestovali viac ako pred pandémiou covid-19. Výdavky na domáci cestovný ruch od 10. do 18. februára stúpli oproti porovnateľnému sviatočnému týždňu pred rokom o 47 percent na 632,7 miliardy jüanov (vyše 81 miliárd eur).
Za osemdňové voľno, ktoré skončilo v nedeľu, Číňania uskutočnili 474 miliónov vnútroštátnych ciest. To bolo o 34 percent viac ako v minulom roku a o 19 percent viac ako v roku 2019, teda pred pandémiou.
Z výpočtov BBC vychádzajúcich z oficiálnych údajov ale vyplýva, že priemerné výdavky na každú cestu boli v porovnaní s rokom 2019 nižšie približne o 9,5 percenta. Podľa analytikov americkej investičnej banky Goldman Sachs je tak stále viditeľná rozšírená snaha znižovať výdavky.
Nový lunárny rok sa tento rok nesie v znamení draka a príchod nového roka je v Číne najvýznamnejším sviatkom. V krajine, ktorá má približne 1,4 miliardy obyvateľov, v tom čase cestujú milióny ľudí za príbuznými alebo do obľúbených turistických destinácií. V čase pandémie bolo cestovanie zakázané.
Výrazný nárast tohtoročných celkových výdavkov na oslavy lunárneho Nového roka je pre druhú najväčšiu ekonomiku sveta vzácne dobrou správou, píše BBC. Čína sa stretáva s viacerými problémami, ku ktorým patrí kríza na trhu s nehnuteľnosťami, slabý vývoz a obavy z deflácie, teda z poklesu spotrebiteľských cien.