V posledných dňoch sa na televíznych obrazovkách objavuje reklama, ktorá propaguje pozitíva EÚ pre slovenské regióny. Pri tvorbe reklamy však ministerstvo využilo zábery z fotobanky, na ktorých nie je Slovensko, ale Rusko, upozorňuje portál mediaklik.sk.
Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR spustilo kampaň o pozitívach Európskej únie pre slovenské regióny. V reklamnom spote, ktoré ministerstvo medzičasom z vysielania stiahlo, však boli použité zábery ruskej krajiny z fotobanky. Ide tak už o druhý podobný prešľap, kedy ministerstvo vnútra nedávno predstavilo nový dizajn pasov s „ľudovými motívmi“, ktoré však boli dielom poľskej umelkyne, ktorá svoje výtvory sprístupnila vo fotobanke.
Ministerstvo tvrdí, že šlo o chybu dodávateľa vizuálu reklamy, no kto ním je, neprezradili. Upozornil na to Andrej Kmeťo z kreatívneho štúdia IDEAS & INNOVATIONS, ktorý mal v minulosti na starosti kampaň a propagáciu projektov MIRRI SR. „Teším sa, že po dlhom čase je vonku kampaň Programu Slovensko. Ide o komunikáciu výhod, ktoré má naša krajina vďaka 13 miliardám z eurofondov na roky 2021–27. Som absolútny fanúšik hovorenia o pozitívach, ktoré z toho máme! 4 spoty hovoria o Slovensku ako o krásnej krajine na život. No až tak to nevyšlo. Ako mali u Mečiara bilbordy „Krajina nášho srdca“ so Švajčiarskom a dorobeným Kriváňom, tak majú u Rašiho „Krajinu, kde sa staráme o regióny“ so zábermi z Ruska,“ píše na sociálnej sieti LinkedIn.
„Ale hovoriť o Slovensku vo veľkej mediálnej kampani a používať footage zábery znamená dávať si obrovský pozor, odkiaľ tie zábery sú. Tento spot fakt nevyšiel, lebo namiesto slovenského regiónu je záber z Ruska. O niektorých ďalších pochybujem tiež. V porovnaní s budgetom kampane to je žiaľ amatérčina,“ píše Kmeťo.
Ministerstvo neskôr zareagovalo, že sa v spote objavil záber z fotobanky, ktorá mohla vzniknúť mimo Slovenska. Podľa ministerstva tým agentúra porušila zadanie, na čo bol následne daný záber stiahnutý z kampane a agentúra ho musela prepracovať.