Čína zosadila USA z postu kaviarenskej veľmoci, má niekoľko agilných hráčov

Reklama
Zdroj: Profimedia

Počet značkových kaviarní v Číne sa za posledných dvanásť mesiacov zvýšil o 58 percent na rekordných 49 691 prevádzok. To je takmer o deväť tisíc viac, než koľko existuje podobných podnikov v USA. Trh tam tento rok vzrástol iba o štyri percentá. Po celú dvadsaťročnú históriu prieskumu držali prvenstvo na svetovom kaviarenskom trhu práve Spojené štáty, ukázal web World Coffee Portal.

„Kaviarenský segment vo východnej Ázii zažíva rýchly rast a stojí za ním fenomenálna expanzia prevádzok v Číne. Tá sa práve stala svetovou veľmocou kávového priemyslu,“ uviedol Jeffrey Young, zakladateľ a výkonný riaditeľ portálu World Coffee Portal.

V Číne podľa jeho údajov expandovali predovšetkým miestne reťazce Luckin Coffee a Cotti Coffee. Tie v uplynulom roku pridali k existujúcim podnikom 5 059 a 6 004 prevádzok. Spoločnosť Luckin, ktorá vznikla iba pred šiestimi rokmi, má v Číne teraz už 13 273 predajní, to z nej robí zďaleka najväčšieho kaviarenského prevádzkovateľa v krajine, napísal portál The Guardian.

Spoločnosť Starbucks, ktorá otvorila svoj prvý obchod v Číne v roku 1999, otvorila tento rok v krajine 785 obchodov, ich celkový počet sa tak zvýšil na 6 806. Čína je stále najrýchlejšie rastúcim trhom reťazca. Spoločnosť Cotti Coffee, ktorú v auguste 2022 založili dvaja bývalí manažéri spoločnosti Luckin, ju so 6 061 miestami rýchlo dobieha.

Najväčším značkovým kaviarenským reťazcom vo východnej Ázii naďalej zostáva americký Starbucks. Ten tu v uplynulom roku otvoril celkom 1 223 predajní a dosiahol tak počet 13 524 kaviarní na pätnástich rôznych trhoch. Ázijskí prevádzkovatelia, ako je juhokórejská značka Mega Coffee, indonézska Tomoro Coffee alebo malajzijská Zus Coffee, však dominanciu Starbucksu spochybňujú a zvyšujú svoj podiel na trhu.

„Vzhľadom na to, že celkový trh značkových kaviarní vo východnej Ázii ešte len dozrieva, rýchlo sa rozvíjajúci prevádzkovatelia stále viac hľadajú príležitosti k medzinárodnému rastu,“ uviedol World Coffee Portal. Od otvorenia svojej prvej predajne v Číne v roku 2022 vstúpila podľa portálu spoločnosť Cotti Coffee do Južnej Kórey, Indonézie, Japonska a Hongkongu.

„Spoločnosti Luckin Coffee, Kopi Kenangan a Compose Coffee otvorili svoje prvé medzinárodné predajne až počas posledných dvanástich mesiacov,“ uzavrel Jeffrey Young z portálu World Coffee Portal podľa správy The Guardianu.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie