fbpx

Čierna morská víla aj bozk lesieb. Disney tlačí diverzitu, prichádza o miliardy

Na snímke americký filmový producent Walt Disney a premiéra anbimovaného filmu Wish. Zdroj: X/Disney

Spoločnosť The Walt Disney Company sa stretáva s problémami, ako úspešne predstaviť svoje nákladné projekty divákom. Na niekoľkých posledných filmoch totiž prekonala viac ako 9 miliárd eur. Podľa mnohých za tým stojí skutočnosť, že štúdio v posledných rokoch začalo vo svojich animovaných filmoch až príliš presadzovať svoju „woke“ agendu. A to ľudí príliš nebaví.

Keď v decembri roku 2022 uviedlo štúdio film Rakeťák ako spin-off obľúbeného Príbehu hračiek, v snímke vystupoval lesbický pár, ktorý si na plátne neodpustil bozk. Práve táto maličkosť prinútila štrnásť rôznych krajín vrátane Saudskej Arábie, Libanonu, Kuvajte, Egypta, Indonézie a Malajzie, aby snímku doma zakázali. Nakoniec zarobil v pokladniach kín celosvetovo 226,4 milióna dolárov (viac ako 205 miliónov eur), jeho výroba ale stála 200 miliónov dolárov (vyše 181 miliónov eur).

Onedlho potom Štúdia Walt Disney a Pixar predstavila svoju prvú nebinárnu postavu, ktorá sa objavila v júni 2023 v animovanom filme Medzi živlami. Rovnako ju nahovoril herec s nebinárnou identifikáciou. Milostný príbeh o priťahovaní protikladov a podobenstvom o nasledovaní svojich snov v júni na domácom trhu utŕžil 29,6 milióna dolárov (viac ako 26 miliónov eur), čo je zďaleka najhoršia premiéra v histórii Pixaru.

Kontroverzia vyvolalo aj obsadenie afroamerickej herečky Halle Baileyovej do hlavnej úlohy Ariel v nedávno uvedenom hranom remaku slávnej Malej morskej víly. Film síce zarobil 525 miliónov dolárov (vyše 470 miliónov eur), ale jeho výroba stála 250 miliónov dolárov. Len pre porovnanie, animovaná klasika z roku 1989 vygenerovala okolo 250 miliónov dolárov.

„Ľudia takýto obsah už jednoducho nekupujú,“ hovorí americká novinárka, právnička a politická komentátorka Megyn Kellyová pre denník New York Post. V nedávnom podcaste hovorila na tému Disney s Charliom Kirkom, zakladateľom organizácie Turning Point USA, neziskové organizácie presadzujúce konzervatívnu politiku na stredných a vysokých školách. „Značka Disney kedysi bývala zdravou rodinnou spoločnosťou, ktorá zarábala miliardy dolárov na rodinách, ako je tá moja. Rodičia jej dôverovali. Teraz ale zaslúži utrpenie, pretože túto dôveru sklamala,“ povedal Kirk.

Aspoň päťdesiat percent

„Spoločnosť musí urobiť viac pre to, aby bol jej obsah inkluzívnejší,“ uviedla Karey Burkeová, prezidentka divízie General Entertainment Content spoločnosti Disney. „Hovorím to ako matka dvoch queer detí, jedného transgenderového a jedného pansexuálneho dieťaťa a tiež ako vedúca pracovníčka,“ dodala manažérka. Disney pod jej vedením sľúbilo, že zabezpečí, aby doposiaľ nedostatočne zastúpené skupiny, ako sú napríklad rasové menšiny alebo komunita LGBTQ, budú súčasťou aspoň 50 percent všetkých jeho postáv.

(Článok pokračuje na ďalšej strane)

1 2
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie