Pieseň All I Want for Christmas Is You sa stala modernou koledou a za ony tri dekády o žiadnom advente nechýbala v playlistoch rádií a nákupných centier po celom svete. Figuruje na vrchole rebríčkov najobľúbenejších aj najneznesiteľnejších sviatočných singlov. Čo vlastne z tejto skladby urobilo takmer neotrasiteľný vianočný hit?
Pieseň All I Want for Christmas Is You sa objavila na prvom vianočnom albume Mariah Carrey, píše BBC. Album sa volal Merry Christmas a vyšiel v októbri 1994. Zvonkohru nasledovanú syntetizátormi počuli ľudia hneď po úvodnej speváčkinej interpretácii osvedčenej klasiky Tichá noc.
S hudbou k All I Want for Christmas Is You vraj boli Mariah Careyová so spoluautorom Walterom Afanasieffom hotoví za štvrť hodiny. „Rozhodne to nie je Labutie jazero, ale práve preto je také populárne – pretože je jednoduchá a pre všetkých prijateľná,“ podotkol Afanasieff.
Je to aj po tridsiatich rokoch dôvod, prečo All I Want for Christmas Is You zostáva rovnakou konštantou Vianoc ako Ježiško alebo Santa? Sama Mariah Careyová v nedávnom rozhovore pre Los Angeles Times uviedla, že jej cieľom bolo vytvoriť niečo nadčasové, čo by pôsobilo ako „moderná klasika“.
Kritička popkultúry Aisha Harrisová za dôvod, ktorý robí z All I Want for Christmas Is You sviatočnú trvalku, považuje práve to, že zároveň „pôsobí moderne aj nostalgicky“. Podiel na neklesajúcej popularite má aj samotná interpretka.
Mariah Carey si pred rokmi povedala, že každý rok urobí Vianoce dokonalé, aby si vraj vynahradila detstvo, keď jej sviatky kazila nefunkčná rodina.
Na popularite pridávajú skladbe stále pripomienky jej existencie. Či už je to naspievanie novej verzie pre druhý vianočný album z roku 2010 a o rok neskôr duet s tínedžerským idolom Justinom Bieberom alebo remix pre japonský trh, ktorý na prelome milénia pridal do sviatočnej pohody náznak rapu. Vyšla aj kniha pre deti a natočil sa animovaný film. Tridsiate výročie tiež pripomína reedícia celého albumu Merry Christmas.
„Každý rok zameriavame kampaň na nové spôsoby predaja piesne, pretože sa zdá, že príležitostí, kedy môžu ľudia počuť túto večnú klasiku, stále pribúda,“ uviedol pre The New York Times v roku 2019 Rob Stinger z predstavenstva Sony Music Group.