V súčasnosti pribúda spoločností, ktoré sa na svojich webových stránkach spoliehajú na chatboty v nádeji, že budú poskytovať rýchlejšie služby. Súčasný verdikt v tomto spore by tak mohol byť precedensom pre ďalšie kauzy spojené s touto rozvíjajúcou sa technológiou. A tiež to, ako by k nim v budúcnosti mohli pristupovať súdy. Kanadský tribunál sa v tomto prípade postavil na stranu zákazníka a rozhodol, že spoločnosť Air Canada nezabezpečila, aby bol jej chatbot presný.
„Chatbot má síce interaktívnu zložku, ale stále je len súčasťou webových stránok spoločnosti Air Canada,“ napísal vo svojom rozhodnutí člen tribunálu Christopher Rivers. Dopravcovi by malo byť jasné, že je úplne zodpovedný za všetky informácie poskytované na svojich webových stránkach. „Nezáleží na tom, či tieto informácie pochádzajú zo statickej stránky alebo od chatbota,“ dodal Rivers.
Sudca rozhodol, že pasažier zaplatil o 483 dolárov (447 eur) viac, než mal. Nariadil tak leteckej spoločnosti, aby mu zaplatila tento poplatok a navyše asi 93 dolárov na súdnych poplatkoch a 26,80 dolárov na úrokoch z omeškania. Hovorca spoločnosti Air Canada vo vyhlásení pre denník The Washington Post uviedol, že letecká spoločnosť rozhodnutie tribunálu akceptuje.
„Cestujúci tvrdí, a ja to akceptujem, že sa úplne spoliehal na presnosť chatbotom poskytnutých informácií. Domnievam sa, že to bolo za daných okolností primerané,“ napísal sudca v rozsudku. „Neexistuje žiadny dôvod, prečo by mal vedieť, že jedna časť webových stránok spoločnosti Air Canada má pravdu, zatiaľ čo iná nie,“ uzavrel sudca podľa denníka.