Cestujúci letu Alaska Airlines zažalovali Boeing po nehode s uvoľnenými dverami

Reklama
Na snímke odtrhnuté dvere lietadla Boeing 737 MAX 9 našli v záhrade 8. januára 2024 v Portlande. Zdroj: FOTO TASR/AP

„Cestujúci letu 1282 budú mať pravdepodobne oprávnené nároky na odškodnenie v závislosti na výsledkoch vyšetrovania Národnej rady pre bezpečnosť dopravy (NTSB),“ povedal právnik Hedrick, ktorý často zastupuje cestujúcich v týchto prípadoch.

Kontrast nemôže byť väčší

Zatiaľ čo problémy Boeingu sa stupňujú, vďaka zásadnej kontrole kvality získava konkurenčný výrobca Airbus v súperení medzi najväčšími svetovými výrobcami lietadiel navrch. Firma si minulý týždeň už piatykrát v rade upevnila pozíciu najväčšieho výrobcu lietadiel na svete. Oznámila, že do roku 2023 dodala viac lietadiel a získal viac objednávok ako Boeing. V dlhotrvajúcom súboji dvoch leteckých rivalov sa tak Airbus dostáva do náskoku, píše denník The New York Times.

„Z pôvodného duopolu sa stali dve tretiny Airbusu a jedna tretina Boeingu,“ hovorí Richard Aboulafia, výkonný riaditeľ spoločnosti AeroDynamic Advisory. Podľa neho mnoho ľudí, či už investorov, finančníkov alebo zákazníkov, nazerajú teraz na Airbus ako na spoločnosť vedenú kompetentnými ľuďmi. „Kontrast Airbusu s Boeingom teraz nemôže byť väčší,“ dodáva.

S tým, ako federálny úrad pre letectvo rozširuje kontrolu výroby lietadiel Boeing 737 MAX 9, sa náskok Airbusu pravdepodobne ešte zvýrazní. Letecké spoločnosti začínajú masívne rozširovať svoje flotily, aby uspokojili postpandemický nárast dopytu po leteckej doprave. Zvažujú teraz, na ktorú spoločnosť sa obrátiť.

Akcie Airbusu v piatok rekordne vzrástli po tom, čo jeho generálny riaditeľ Guillaume Faury uviedol, že spoločnosť v roku 2023 získala 2 094 objednávok na nové lietadlá, čo je najviac za jediný rok. Objednávky zahŕňajú aj populárne lietadlá A320neo, ktoré sú priamym konkurentom lietadiel 737 MAX 9.

Spoločnosť Boeing síce tiež vykázala v roku 2023 viac dodávok a objednávok lietadiel ako v predchádzajúcom roku, avšak rastie pomalším tempom ako Airbus. Obe spoločnosti spoločne vyrábajú prevažnú väčšinu komerčných lietadiel na svete, uzatvára NYT.

1 2
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie