Budete to mať v živote ťažké, vraví mi konšpirátorka. Cesta vlakom cez celé Slovensko je výzva, zaberie aj 11 hodín (reportáž)

Reklama
Zdroj: FOTO TASR/František Iván, Roman Hanc

Študenti, ktorí využívajú NAD najčastejšie, hodnotia skúsenosti s ňou zatiaľ pozitívne. Na prestup z vlaku do autobusu majú v stanici Strážske časovú rezervu 14 minút. Obchádzam všetky autobusy a môj nachádzam až na konci radu. Čaká ma posledných 40 minút cesty do mojej cieľovej destinácie.

Elektrifikácie trate Humenné – Bánovce nad Ondavou bude prebiehať vo viacerých etapách. Prvá sa začala 25. septembra na úseku Humenné – Strážske a jej predpokladané ukončenie sa stanovilo na október 2024. Bývalý štátny tajomník ministerstva dopravy Jaroslav Kmeť ešte v máji tohto roka uviedol, že elektrifikácia by mala zvýšiť rýchlosť vlakov na trati z hodnoty 100 km/h na 120. Výsledkom bude takisto aj zníženie nákladov ŽSR na prevádzku a zvýšenie bezpečnosti chodu železničnej dopravy.

„Projekt umožní spojiť Humenné, Michalovce, Trebišov a Košice expresmi každých 60 minút oproti súčasnému intervalu 120 minút,“ hovorí námestníka generálneho riaditeľa ŽSR pre rozvoj a investície Jozef Veselka. Doplnil, že Horný a Dolný Zemplín tak zlepšia svoje spojenie s metropolou východu – Košicami. Na elektrifikovanej trati budú môcť premávať modernejšie vlakové súpravy, ktoré zvýšia celkový komfort cestujúcich.

Taktiež aj nočný vlak R 615 Zemplín (Bratislava hl. st. – Žilina – Humenné), ktorý je zostavený z ležadlových a lôžkových vozňoch, svoju trasu ukončuje v stanici Strážske. Po skončení prvej etapy elektrifikácie, bude prebiehať ďalšia v úseku Bánovce nad Ondavou – Strážske. ZSSK stanovilo predpokladané ukončenie rekonštrukcie na júl 2025.

1 2 3
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie