Študenti, ktorí využívajú NAD najčastejšie, hodnotia skúsenosti s ňou zatiaľ pozitívne. Na prestup z vlaku do autobusu majú v stanici Strážske časovú rezervu 14 minút. Obchádzam všetky autobusy a môj nachádzam až na konci radu. Čaká ma posledných 40 minút cesty do mojej cieľovej destinácie.
Elektrifikácie trate Humenné – Bánovce nad Ondavou bude prebiehať vo viacerých etapách. Prvá sa začala 25. septembra na úseku Humenné – Strážske a jej predpokladané ukončenie sa stanovilo na október 2024. Bývalý štátny tajomník ministerstva dopravy Jaroslav Kmeť ešte v máji tohto roka uviedol, že elektrifikácia by mala zvýšiť rýchlosť vlakov na trati z hodnoty 100 km/h na 120. Výsledkom bude takisto aj zníženie nákladov ŽSR na prevádzku a zvýšenie bezpečnosti chodu železničnej dopravy.
„Projekt umožní spojiť Humenné, Michalovce, Trebišov a Košice expresmi každých 60 minút oproti súčasnému intervalu 120 minút,“ hovorí námestníka generálneho riaditeľa ŽSR pre rozvoj a investície Jozef Veselka. Doplnil, že Horný a Dolný Zemplín tak zlepšia svoje spojenie s metropolou východu – Košicami. Na elektrifikovanej trati budú môcť premávať modernejšie vlakové súpravy, ktoré zvýšia celkový komfort cestujúcich.
Taktiež aj nočný vlak R 615 Zemplín (Bratislava hl. st. – Žilina – Humenné), ktorý je zostavený z ležadlových a lôžkových vozňoch, svoju trasu ukončuje v stanici Strážske. Po skončení prvej etapy elektrifikácie, bude prebiehať ďalšia v úseku Bánovce nad Ondavou – Strážske. ZSSK stanovilo predpokladané ukončenie rekonštrukcie na júl 2025.