V takom prípade by záležalo na prístupe zasahujúceho policajta.
Každopádne ušetriť si zbytočné starosti môžete zastavením na akomkoľvek odpočívadle, ktorých je na ceste do Paríža nespočetne veľa a sú opatrené bezplatnými toaletami.
Podobne je to s čerpacími stanicami. Relatívne lacno je možné natankovať pri obchodnom reťazci E.Leclerc, ktorý sa v blízkosti diaľnice A4 nachádza v Metách a Remeši.
Pumpy samozrejme fungujú aj v noci, avšak prechádzajú do „samoobslužného“ režimu. Pre čerpanie pohonných hmôt je tak nutné najskôr vložiť platobnú kartu do automatu, kde dôjde k blokácii čiastky (obvykle je to 125 eur), až potom je možné plniť nádrž požadovaným palivom. Zatiaľ sa nám nestalo, že by naša karta nefungovala, iba raz obrazovka sčernela a my museli na iný stojan. Praktické je, že po jej vložení sa často systém prepne do slovenského jazyka.
Len s povolenkou
Na vjazd do centra Paríža je potrebné mať zariadenú takzvanú emisnú známku. Tá oprávňuje vodiča na vjazd do ekologických zón, ktoré sú označené patričnou značkou, a zároveň podľa číselného označenia na nálepke aj na vstup do mesta pri zhoršenej smogovej situácii. Na parížskom okruhu však nie je emisná známka nutná.
Po vyplnení formulára vám ju pošlú za cenu poštovej známky na uvedenú adresu. Nutné je však spĺňať minimálne emisné normy Euro 2. Celkom je šesť druhov týchto kvót, čím menej „ekologické“ vozidlo je, tým získa vyššie číslo. Zriadiť si ju môžete priamo na stránkach ministerstva ekologickej transformácie a územnej súdružnosti. Je to jednoduché a zároveň to vyjde oveľa lacnejšie ako cez niektorých slovenských sprostredkovateľov. Odkaz nájdete tu.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)