Nekalé praktiky s prepoisťovaním poistencov sa z času na čas na Slovensku vyskytnú. Štátna zdravotná poisťovňa vystríha občanov, aby nenaleteli jednotlivcom.
Štátna Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP) upozorňuje na podvodné konanie a nekalé praktiky v súvislosti s prepoisťovaním. Zároveň vyzýva verejnosť na ostražitosť. TASR o tom informovala Ivana Linetová z oddelenia komunikácie zdravotnej poisťovne.
„VšZP opäť zaznamenáva zvýšený počet podnetov od svojich poistencov na podvodné konanie jednotlivcov a vyzýva klientov na ostražitosť a overovanie si informácií,“ uviedla.
Finanční agenti podľa jej slov aktuálne najčastejšie oslovujú poistencov emailom alebo osobne na sídliskách miest či vo vlakoch. Súčasťou ich praktík je napríklad šírenie zavádzajúcich tvrdení o poskytovaní zdravotnej starostlivosti či finančnej kondície poisťovne.
„Evidujeme tiež prípady zavádzania pri podpise prihlášky, keď je poistencom tvrdené, že ide napríklad len o anketu a nemajú vedomosť o tom, že podpisujú zmenovú prihlášku. Objavili sa tiež prípady nátlaku, keď sú klienti nútení k okamžitému podpisu prihlášky,“ dodala Linetová s tým, že VšZP tieto tvrdenia a nátlakové postupy rázne odmieta.
Zdravotná poisťovňa v tejto súvislosti vyzýva verejnosť na opatrnosť. „Výber zdravotnej poisťovne má byť slobodným rozhodnutím. Práve také neférové konanie môže skomplikovať dostupnosť zdravotnej starostlivosti a zdravotný stav oklamaných ľudí,“ podotkla. Pred prípadnou zmenou zdravotnej poisťovne odporúča overiť si pravdivosť tvrdení v klientskych pracoviskách VšZP či v call centre.
„V prípade, že sa poistenec stal obeťou nekalého prepoisťovania, prípadne takéto podozrenie nadobudol, prosíme, aby sa obrátil na najbližšiu pobočku VšZP,“ dodala Linetová.