Bruchala sa prvýkrát na adresu svojej bývalej kolegyne vyjadril ešte začiatkom roka, kedy jej poslal odkaz plný sklamania: „Nuž a časy sa zmenili… Maťa sa odsťahovala do Rakúska, prestala moderovať v Markíze a začala mať názory, aké má. Ja to rešpektujem, aj z titulu toho, že sme spolu niekoľko rokov boli spolumoderátorská dvojica v Teleráne. Ale ocitli sme sa na opačných brehoch rieky, aj doslovne, aj symbolicky…“ uviedol vtedy Bruchala, ktorého vystupovanie jeho exkolegyne očividne trápilo.
Bruchala sa teraz na adresu ministerky kultúry opäť ozval, a to v súvislosti s otváracím ceremoniálom na Olympijských hrách v Paríži, ktorý rozdelil aj slovenskú spoločnosť. Najväčšie pobúrenie medzi divákmi vyvolalo netradičné stvárnenie Poslednej večere, ktoré urazilo najmä kresťanskú obec. Mnohí politici konzervatívneho spektra sa proti zobrazeniu ostro vyhradili. Postavy z DaVinciho obrazu stvárnili drag queens, teda muži prezlečení za ženy či transgender modelka. Ježiša zobrazovala žena so striebornou korunou na hlave. Na stole sa objavil aj takmer nahý francúzsky spevák namaľovaný namodro, pokrytý kvetmi a ovocím. Stvárňovať mal Dionýza – gréckeho boha vína, radosti a plodnosti.
Ceremoniál bol naživo vysielaný STVR, bývalou RTVS. Bruchala si práve vtedy spomenul na svoju exkolegyňu. „Nič nebola väčšia sranda, ako sledovať otvárací ceremoniál na ‚slovenskej a žiadnej inej‘ RTVS televízii. Machala s Martinkou museli mať ‚multi- kulti kŕče‘ v podbrušku,“ napísal na sociálnu sieť so smejúcimi sa smajlíkmi Bruchala.
Práve Šimkovičová totiž stojí za zmenami v súvislosti s RTVS. V parlamente sa jej podarilo pretlačiť zrušenie Rozhlasu a televízie Slovenska a vytvorenie Slovenskej televízie a rozhlasu. Zákon okrem politickej opozície kritizovala aj Európska únia a odborná verejnosť. Bruchala svojim komentárom narážal na Šimkovičovej výrok, ktorý zaznel pri jej nástupe na ministerstvo. Vtedy uviedla, že „kultúra má byť slovenská, a žiadna iná“.