Bratislava je plná nových bilbordov, ktoré propaguje koaličná Slovenská národná strana. Na týchto bilbordoch sú zobrazené heslá, v ktorých strana prezentuje svoje úspechy počas pôsobenia vo vláde. Niektoré z týchto bilbordov však vyvolali medzi verejnosťou kontroverziu
SNS spustila novú politickú kampaň. Strana Andreja Danka je známa tým, že jej vyjadrenia a kampaň často vyvolávajú kontroverzie a vášnivé diskusie medzi verejnosťou. Tento trend pokračuje aj v rámci súčasnej kampane, informuje o tom portál topky.sk.
Pribudli nové bilbordy z dielne SNS
Najkontroverznejší je asi bilbord s nápisom „Zastavili sme financovanie LGBTI projektov.“ Toto vyjadrenie nadobúda väčší význam v kontexte udalostí, ktoré sa pred dvoma rokmi odohrali na Zámockej ulici v Bratislave. Vláda pritom len pred mesiacom (6. novembra) prijala správu od rezortu vnútra, v ktorej sa uvádza, že po teroristickom útoku na Zámockej ulici v roku 2022, pri ktorom boli zabití dvaja ľudia, došlo k nárastu nenávistných prejavov, vrátane tých voči LGBTI komunite.
Ministerka kultúry a nominantka SNS Martina Šimkovičová ešte v januári oznámila, že LGBTI+ mimovládne organizácie už nebudú od ministerstva kultúry dostávať žiadne financie. Viaceré LGBTI+ organizácie počas roka potvrdili, že na dotácie nedosiahli a že ich projekty boli úplne vyradené z financovania.
Na niektorých bilbordoch sa objavilo aj motto „Chránime naše deti pred zvrátenými ideológiami“. Počas tohto roka SNS v parlamente predložila návrh na obmedzenie propagácie tém týkajúcich sa sexuálnej orientácie a rodovej identity v školskom vzdelávacom systéme.
Ďalšie bilbordy obsahujú slogany ako „Znížili sme dane pre živnostníkov a malé podniky“, „Zaviedli sme športové poukazy“ alebo „5 % DPH na šport, ubytovanie a gastro“.
K bilbordom sa vyjadrili aj odborníci
Viacerí odborníci z oblasti marketingu a mediálnej komunikácie sa k novej kampani SNS vyjadrili pre portál Mediálne.sk. Gabriel Tóth, riaditeľ New School Communications, zdôraznil, že posolstvo SNS na bilbordoch prekračuje hranice vkusu a etiky. „Demokratická spoločnosť je založená práve na ochrane menšín, preto sa chváliť útokom na akúkoľvek menšinu považujem za niečo za hranou,“ povedal a doplnil, že jeho agentúra by sa takejto úlohy rozhodne zdržala.
„Takáto komunikácia však nemá čo hľadať v európskej krajine v treťom tisícročí a to, že patrí na okraj spoločnosti, ukazujú aj preferencie SNS, ktoré sa (podobne ako skutky a slová jej predstaviteľov) pohybujú na pokraji zúfalstva,“ reagoval pre portál Róbert Slovák, zakladateľ a kreatívny riaditeľ agentúry Slovak & Friends.
Tieto bilbordy vyvolali aj reakcie verejnosti, pričom mnohí ho označili za „dno“. „Neviem si predstaviť, ako sa niekto môže chváliť otvorenou diskrimináciou,“ vyjadril sa jeden občan. „Krajina postavená na nenávisti,“ dodal ďalší.