Predaj piva Bud Light tento rok prudko klesol a značka prišla o titul najpredávanejšieho piva v USA, ktorý držala od roku 2001. Značka čelí od apríla bojkotu Američanov, ktorých pobúrila spolupráca firmy s transgenderovou komičkou. Pivovar Anheuser-Busch InBev, ktorý pivo Bud Light vyrába, sa snaží o návrat značky pomocou marketingovej akcie, v ktorej vystupujú súčasné a bývalé hviezdy Národnej futbalovej ligy.
Najpredávanejšou značkou podľa tržieb v maloobchode sa v tomto roku stalo mexické pivo Modelo Especial, ktorého dovoz do USA zaisťuje firma Constellation Brands. Bud Light si ale udržal pozíciu jednotky podľa objemu predaja v USA.
Tento rok rástli aj ďalšie značky, ako Yuengling a Pabst Blue Ribbon. Objem predaja pivovaru Molson Coors, ktorý vyrába pivá Coors Light a Miller Lite, vzrástol prvýkrát za 15 rokov.
Hovorca pivovaru Molson Coors sa tiež domnieva, že obavy o celkové zdravie odvetvia piva nie sú na mieste. „Nie je to ani tak problém piva, ako skôr problém Bud Light,“ povedal.
Jedným zo svetlých bodov v kategórii piva je okrem nárastu obľuby nealkoholických pív aj zvýšený záujem o sladové nápoje s plnou chuťou, ako sú Modelo Chelada od Constellation Brands a Twisted Tea od Boston Beer.
Modelo Chelada, pivný koktail v plechovke, oslovuje viac ženy a mladších spotrebiteľov, než je tomu u tradičného piva.