Odbyt piva v Spojených štátoch od januára do septembra klesol o viac ako päť percent a za celý tento rok bude zrejme najnižší za posledné štvrťstoročie. Tohtoročný bojkot piva Bud Light zmenil pomery v pivovarníckom priemysle a vyniesol na prvé miesto v USA mexické pivo Modelo Especial. Zároveň mnoho ľudí prestalo pivo úplne piť, napísal denník The Wall Street Journal s odvolaním sa na údaje spoločnosti Beer Marketer’s Insights.
Z prieskumov tiež vyplýva, že chute spotrebiteľov sa menia. Za posledné desaťročie dosiahol vrchol záujem o remeselné pivo, následne vrcholila mánia okolo nápoja označovaného ako hard seltzer.
To je šumivý nápoj s nízkym obsahom alkoholu vyrábaný prirodzeným spôsobom kvasenia podobne ako pivo. Na jeho výrobu sa používajú pivovarnícke kvasnice.
Teraz ľudia siahajú po nealkoholických pivách a koktailoch v plechovkách. Je tu aj generačná obmena, mladší dospelí pijú menej alkoholu ako starší spotrebitelia a dávajú prednosť liehovinám pred pivom. Mnoho spotrebiteľov tiež upúšťa od alkoholu, konkrétne od piva, a to kvôli zdravotným dôvodom alebo kvôli chudnutiu.
Ďalším faktorom poklesu predaja piva je konope. V štátoch, kde bolo zlegalizované užívanie marihuany, niektorí spotrebitelia prešli od alkoholu ku konope, upozornila analytička firmy TD Cowen Vivien Azerová.
Hodnota legálneho trhu s kanabisom v USA sa v tomto roku odhaduje na 29 miliárd dolárov, v prepočte teda viac ako 26 miliárd eur. TD Cowen odhaduje, že v nasledujúcich piatich rokoch získa táto kategória osemnásť miliónov používateľov, zatiaľ čo kategória alkoholických nápojov o dva milióny používateľov príde.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)