Boeing s veľtrhom avizuje ďalekosiahle zmeny. A získal prvú veľkú zákazku

Reklama
Ilustračná fotografia. Zdroj: Unsplash/ Mike van den Bos, Jacky Watt

Jednania medzi spoločnosťou Boeing a 32 tisíckami členov odborového zväzu s cieľom nahradiť súčasnú dohodu sa začali už v marci. „Sme naďalej presvedčení, že môžeme dosiahnuť dohodu vyvažujúcu potreby našich zamestnancov a obchodnú realitu, ktorú ako spoločnosť čelíme,“ uviedla Popeová.

Podľa agentúry Reuters je načasovanie ohlásenia transformačných zmien v Boeingu počas leteckého veľtrhu vo Farnborough úmyselné. Tento veľtrh je totiž zároveň aj festivalom objednávok na osobné lietadlá Boeing a Airbus. Podľa odborníkov bude Boeing v súvislosti s prívalom objednávok pravdepodobne zdrženlivý, pretože sa snaží dostať z krízy po januárovej nehode lietadla 737 MAX.

„Regulačné orgány a letecké spoločnosti budú skeptické k tomu, že prebiehajúce práce nie sú len prázdnymi sľubmi, pokiaľ Boeing nestabilizuje svoje továrne a dodávateľský reťazec a pokiaľ zákazníci nedostanú svoje lietadlá podľa plánu,“ povedal analytik spoločnosti Agency Partners Nick Cunningham.

„Prvým krokom v tomto procese by bolo presvedčiť americké regulačné orgány, aby schválili zvýšenie tempa výroby lietadiel 737 nad súčasnú hranicu 38 lietadiel mesačne a následne to tempo skutočne dosiahnuť,“ dodal podľa Bloombergu.

Prvým uzavretým obchodom, ktorý sa Boeingu podarilo na aerosalóne uzavrieť, je objednávka juhokórejských aeroliniek Korean Air. Ide o 40 širokotrupých lietadiel určených na dlhé vzdialenosti. Objednávka zahŕňa 20 lietadiel 777X, ktoré ešte nemajú certifikáciu na komerčné lety, a 20 lietadiel 787-10 Dreamliner. Zahrnuje tiež opciu na nákup ďalších desiatich lietadiel Dreamliner. Dodávka lietadiel má byť zahájená ešte v tomto desaťročí.

Lietadlo 777X je najväčším dvomotorovým lietadlom s približne 400 sedadlami. Jeho cena je 198 miliónov USD (4,6 miliardy Kč), výrobcovia však pri väčších objednávkach poskytujú výrazné zľavy, uviedla agentúra Reuters.

Výroba lietadla 777X má niekoľkoročné oneskorenie. Začiatkom tohto mesiaca však lietadlo zahájilo certifikačné letové skúšky u amerického Federálneho úradu pre letectvo (FAA), čo je dôležitý míľnik pre zahájenie komerčnej výroby a dodávok.

Kórejské aerolinky si tento rok tiež objednali 33 lietadiel A350-1000 od konkurenčného európskeho výrobcu Airbus.

1 2
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie