V dôsledku nárazu roztrhlo linkový autobus na dve polovice. Pri nehode zahynulo celkovo sedem osôb.
Minulý rok v júni sa na železničnom priecestí v smere z Nových Zámkov do Dvorov nad Žitavou zrazil vlak s linkovým autobusom.
K nehode došlo 27. júna krátko po 17. hodine na chránenom priecestí so signalizáciou. Po prejazde prvého vlaku smerom do stanice Nové Zámky sa podľa svedectiev vodičov stojacich pred priecestím závory dvihli a signalizácia vypla. Vozidlá sa pohli a obvyklým spôsobom začali prechádzať cez priecestie.
Stretu nebolo možné zabrániť
O pár sekúnd na to sa z ľavotočivej zákruty vyrútil zrýchľujúci medzištátny vlak EC z Prahy do Budapešti. Osobné vozidlo, ktoré stálo pred autobusom, ešte prešlo bez problémov, autobus už také šťastie nemal a nehode pre krátkosť času už nebolo možné zabrániť.
„Hrozné niečo. Rampy sa zdvihli, svietili biele svetlá. Autobus sa pohol a bum. Bola som 30. od havárie. Strašné,“ uviedla Renáta, ktorá sa v čase nehody nachádzala len kúsok od železničného priecestia.
„Vlak opustil stanicu Nové Zámky a za mestom sa zrazil pri železničnom priecestí s autobusom. My vo vlaku sme cítili náraz a to som hneď vedela, že sme do niečo vrazili,“ opísala momenty nehody Katarína, ktorá cestovala vo vlaku.
Nehodu neprežilo celkovo sedem osôb, všetky obete pochádzali z autobusu. Ťažké zranenia utrpelo päť osôb, z toho šofér linkového autobusu.
V dôsledku nárazu roztrhlo autobus na dve polovice. Kým zadná časť skončila niekoľko metrov od koľajníc v poraste, prednú časť tlačil vlak stovky metrov a okamžite vzbĺkla.
Deň pred nehodou sa mestom prehnala extrémna búrka
Nehoda od začiatku vyšetrovania vyvolávala množstvo otázok, ako k nej vôbec mohlo dôjsť a prečo vošiel šofér autobusu na koľajisko pred prichádzajúci vlak.
Ministerstvo dopravy v uplynulých dňoch uzavrelo vyšetrovanie tragickej železničnej nehody a vydalo záverečnú správu, informuje portál zdopravy.cz.
Tá potvrdila prvotné dohady, že nehodu spôsobil dispozičný výpravca Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), ktorý nedal pokyn k opätovnému zapnutiu signalizácie na prejazde. Vyšetrovanie však ukázalo, že problémom nebolo iba zlyhanie ľudského faktora.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)