Ako sa počas Black Friday nevyhádzať z peňazí: Vďaka našim trikom falošným zľavám neprepadnete

Reklama
Zdroj: FREEPIK

Shackleton tak namiesto Black Friday začal organizovať akciu s názvom Goldden Friday, teda Zlatý piatok. Hnutie získava na sile s rastúcim počtom nezávislých maloobchodníkov, ktorí sa rozhodli obrovských marketingových zliav nezúčastňovať. Dôvodov je viacero – niektorí predajcovia jednoducho nedisponujú takým ziskovým rozpätím, aby Black Friday pokryli, iní zase s celkovou filozofiou nesúhlasia, a tak radšej 5 % svojich prostriedkov venujú charite.

Na čo si dať počas Black Friday pozor

V prvom rade nikdy nenakupujte bez nákupného zoznamu. Nastavte si rozpočet, ktorého sa držte. Vyhnite sa impulzívnemu nakupovaniu. Black Friday vytvára v spotrebiteľoch pocit naliehavosti. Výsledkom je, že sa zvyčajne nakupujú veci, ktoré vôbec nepotrebujete.

Pre strategické nákupy veľmi pomáha aj vlastný prieskum. Bez prieskumu sa môže veľmi ľahko stať, že premeškáte príležitosť nakúpiť naozaj potrebnú vec za zvýhodnenú cenu. Tiež je veľmi dôležité nepodliehať falošným zľavám, ideálne je overovať si aj zľavy, ktoré na vás vyskakujú.

Bežnou praxou je, že predajcovia pred akciou zvýšia svoje štandardné ceny, aby potom mohli ponúknuť väčšie zľavy. Skontrolujte si preto skutočnú hodnotu položky ešte predtým, ako sa rozhodnete produkt pridať do nákupného košíka.

Pozornosť venujte aj nákladom na dopravu. Niekedy sa veľmi výhodná cena v konečnom dôsledku zmení na predimenzovaný sortiment. Môžu za to práve náklady spojené s dopravou. Nekupujte ani veci, ktoré nepotrebujete len preto, aby ste získali dopravu zadarmo.

Balansujte medzi potrebou a prianím. Veci, ktoré skutočne potrebujete, by mali mať prioritu, bez ohľadu na to, či ide o Black Friday. Pred tým, než niečo naozaj kúpite, preštudujte si aj podmienky vrátenia tovaru.

Black Friday je dnes naozaj hotovým šialenstvom. Pravdou je, že má aj svojich odporcov. Vznikajú rôzne hnutia a organizácie, ktorých cieľom je zvýšiť povedomie o tom, ako byť etickejším spotrebiteľom, teda vyhýbať sa fast fashion či nekupovať každé dva roky nový mobil.

Takéto nákupné rozhodnutia chránia nielen životné prostredie, ale aj vašu peňaženku.

1 2
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie