Poľský maloobchodný reťazec Biedronka, ktorý plánuje vstúpiť na slovenský trh, síce nestihol otvoriť svoje prvé obchody pred Vianocami, no výrazne zintenzívnil svoju marketingovú kampaň. V rôznych regiónoch Slovenska zaplavili ulice bilbordy s jeho sloganmi a v rádiách bežia reklamné spoty. Najnovšie reťazec predstavil prvé produkty, ktoré plánuje ponúkať slovenským zákazníkom, uviedol portál tvnoviny.sk.
Lokálne produkty za nízke ceny
Biedronka sa pochválila tromi slovenskými výrobkami, ktoré prichádzajú pod novými značkami. Ide o jogurty, tradičnú tresku a syr. Všetky produkty sú sprevádzané sloganom: „Za nízke ceny. Už čoskoro.“ Týmto krokom reťazec cieli na zákazníkov, ktorí hľadajú kvalitné produkty za prijateľné ceny.
Kaufland reaguje s vlastným sloganom
Konkurencia však nezostáva dlho bez odpovede. Kaufland sa rozhodol reagovať na slogan Biedronky vlastnou kampaňou. Na svojich bilbordoch sľubuje nízke ceny, ktoré sú k dispozícii „už teraz“. Jeden z čitateľov dokonca zachytil bilbordy oboch reťazcov umiestnené vedľa seba v Čadci.
„Naša aktuálna reklamná kampaň, ktorá prebieha po celom Slovensku od 27. decembra, je prirodzeným pokračovaním našej komunikácie nízkych cien, ktorú sme spustili približne pred rokom. Umiestnenie bilbordov vedľa seba je čisto náhodné,“ vysvetlila však hovorkyňa Kauflandu Lucia Vargová.
Biedronka začína v menších mestách
Reťazec plánuje otvoriť svoje prvé predajne v mestách ako Levice, Nové Zámky, Považská Bystrica, Senica a Zvolen. Podľa dostupných informácií sa pripravuje aj na rozšírenie do okolia Bratislavy, konkrétne do Miloslavova, a Liptovského Mikuláša.
Na Bratislavu a krajské mestá si však Biedronka v počiatočnej fáze netrúfa. „Poľský reťazec má stratégiu postupného vstupu na trh. Začína v menších mestách, kde je konkurencia slabšia. Postupne sa však presunie aj do väčších miest, kde bude čeliť silným hráčom ako Lidl, Kaufland či Tesco,“ objasnil obchodný analytik Ľubomír Drahovský.
Podľa Drahovského bude Biedronka najväčším súperom najmä pre COOP Jednotu, ktorá má podobnú cieľovú skupinu zákazníkov.
Čo prinesie budúcnosť?
Hoci reťazec ešte len začína svoje pôsobenie na Slovensku, už teraz púta pozornosť svojou cenovou politikou a dôrazom na lokálne produkty. Slovenský trh čaká zaujímavý súboj medzi etablovanými hráčmi a novým konkurentom, ktorý má v Poľsku vybudovanú silnú pozíciu.